۱۲ پیشنهاد برای کاهش آلاینده‌های شهر اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ۱۲ پیشنهاد اجرایی را برای کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان در فصل پاییز ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در بخش تذکرات نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه  با گذشت یک ماه از فصل پاییز، وارونگی هوا در اصفهان همچون سال‌های گذشته تهدید جدی است، اظهار کرد: ضمن قدردانی از زحمات مدیریت ارشد استان با توجه به شرایط موجود ضروری است که شهرداری و اداره کل حفاظت محیط زیست به موضوعات اصلی در این زمینه توجه بیشتر داشته باشد.

وی تکمیل مطالعات مربوط به منشأ آلودگی هوا که با همکاری دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان در حال انجام است را ضروری دانست و افزود: این مطالعات با تامین اعتبار شهرداری در حال انجام است که باید هر چه زودتر تکمیل شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از دیگر امور لازم توجه اجرای بهتر قوانین راهنمایی و رانندگی در خصوص الزام خودروها به داشتن معاینه فنی و رعایت استانداردهای زیست محیطی دانست و گفت: تجهیز اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی و خودروهای سازمان تاکسیرانی شهر به فیلتر گازهای دفعی خودرو نیز از دیگر موارد لازم اجرا برای کاهش آلودگی هوای اصفهان است.

وی برنامه‌ریزی برای افزایش راندمان ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش تردد خودروهای شخصی در شهر را نیز از دیگز ملزومات کاهش آلاینده‌ها در شهر اصفهان دانست و ادامه داد: همچنین ضروری است پیگیری لازم برای اجرای دقیق محدوده ممنوعیت تردد در مرکز شهر با توجه به تراکم جمعیت و تردد خودروها در آن مورد توجه باشد.

معین با اشاره به لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی فضای سبز و اولویت بندی آن‌ها را از دیگر موارد الزام آور برای کاهش آلاینده‌ها در شهر اصفهان دانست و گفت: تامین کامل اعتبار اجرای طرح پارک‌ها و محوطه‌های فضای سبز که در بودجه سال ۹۸ پیش بینی شده نیز باید مورد توجه باشد.

وی تعیین ضوابط تخریب و خاکبرداری در اراضی در دست ساخت جهت جلوگیری از انتشار گرد و خاک و ذرات معلق در هوا را ضروری عنوان کرد و گفت: صدور دستورالعمل نظارت بر واحدهای خدمات شهری و پیمانکاران فضای سبز جهت جلوگیری از آتش زدن برگ‌ها و ضایعات فضای سبز نیز مورد توجه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اطلاع‌رسانی مناسب به شهروندان در خصوص عوامل آلودگی هوا به منظور جلب مشارکت مردم را نیز ضروری خواند و ادامه داد: توسعه و به‌روزرسانی تابلوهای اعلام وضعیت هوا در چهار راه‌ها و میادین اصلی شهر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم و همت دستگاه‌های اجرایی گام‌ها موثری در جهت پیشگیری از آلودگی هوا برداشته شود.

کد خبر 393807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.