جابجایی روزانه ۱۱۰ هزار مسافر با ناوگان اتوبوسرانی ارومیه

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه از جابجایی ۱۱۰ هزار مسافر شهری توسط ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی مژدهی‌فر اظهار کرد: روزانه ۱۱۰ هزار نفر مسافر درون شهری توسط ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه در سطح شهر جابجا می‌شوند.

وی با اشاره به بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه، افزود: دولت شش سال است که کمک‌های دولتی خود به ناوگان حمل و نقل عمومی را قطع کرده و تمام بهسازی و نوسازی اتوبوس‌ها از منابع مالی خود شهرداری‌ها تامین می‌شود.

مژدهی‌فر ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی و به ویژه اتوبوس‌های شهر با ترزیق بودجه‌های سالانه از سوی شهرداری ارومیه توسعه و همچنین طی هر سال عملیات بهسازی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با اشاره به توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر ارومیه، تصریح کرد: طی سال ۹۷ مقرر شده بود در مدت دو سال، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی تزریق شود، اما با توجه به وضعیت نقدینگی و تحریم‌ها، تامین ۱۰۰ دستگاه با تاخیر انجام شد و ۱۴ دستگاه جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شد و مابقی اتوبوس‌ها نیز با تامین نقدینگی به ناوگان اتوبوسرانی شهر ارومیه افزوده می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی ۱۱۰ دستگاه اتوبوس طی سال گذشته با هدف رفاه ‌شهروندی در سطح شهر، خاطرنشان کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون هشت دستگاه اتوبوس شهری بهسازی شده است.

مژدهی‌فر گفت: در حال حاضر ۳۴۲ دستگاه اتوبوس در سطح شهر ارومیه در حال فعالیت است که از این تعداد ۲۹۳ اتوبوس متعلق به بخش خصوصی و مابقی ملکی است.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با بیان اینکه از نظر بهسازی اتوبوس‌ها به استانداردهای جهانی نزدیک هستیم، اظهار کرد: سعی داریم ناوگان حمل و نقل عمومی شهر به ویژه ناوگان اتوبوسرانی را به شرایط ایده‌ال و مطلوب برسانیم.

کد خبر 393798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.