وجود مشکلات در کشور به دلیل نبود احزاب واقعی است

رئیس هیات مؤسس حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: وجود مشکلات در کشور به دلیل نبود احزاب به معنای واقعی است؛ آنان که نمی‌خواهند کشور پیشرفت کند، اجازه نمی‌دهند تا حزب به معنای واقعی شکل بگیرد.

به گزارش ایمنا، رسول منتجب‌نیا شامگاه شنبه در مراسم ویژه اربعین در جمع اصلاح‌طلبان استان زنجان با بیان این‌که امروز در شرایط خاصی قرار گرفته‌ایم، افزود: ما نظامی داریم برخاسته از انقلاب مردمی و اسلامی و رهبری حضرت امام(ره) که پاک‌ترین، سالم‌ترین و خالص‌ترین انسان معاصر بعد از معصومین(ع) بود.

وی با بیان این‌ که پایه های محکمی برای نظام جمهوری اسلامی تعبیه شده است، اظهار کرد: امروز چالش‌هایی برای نظام، انقلاب و کشور در داخل و در سطح بین الملل وجود دارد و فشارهایی بر مردم هست که ما به عنوان فعالان سیاسی و دلسوزان نظام نمی توانیم نسبت به آن‌ها بی تفاوت بمانیم و خودمان را کنار بکشیم.

رئیس هیات موسس حزب جمهوریت با بیان این‌که رسالت فعالان سیاسی و اجتماعی در این برهه خیلی سنگین است، گفت: ما نمی توانیم در این شرایط بی تفاوت باشیم چرا که بی تفاوتی در فرهنگ اسلام به معنای مرگ است.

منتجب نیا ادامه داد: در این شرایط باید برای به حداقل رساندن مشکلات مردم دست به دست هم دهیم و فریاد مردم را به مسئولان برسانیم که برخی شان پنبه در گوش گذاشته اند و نمی خواهند بفهمند که بر مردم چه می گذرد؛ البته اگر در جایی دیدیم که اعتراض و فریادی به ناحق هست باید افراد را توجیه کنیم. کسانی که حزب، رسانه و تریبون دارند موظف هستند این روزها به وظیفه حساس خودشان عمل کنند.

وی با بیان این‌که تشکیل حزب، ظرفیتی است که قانون اساسی در اختیار ما گذشته است، گفت: باید تلاش کنیم حزب فراگیر و به معنای واقعی در کشور تشکیل بدهیم. ما در کشور حزب به معنای واقعی کلمه اگر هم داشته باشیم، بسیار اندک است، حزب پروانه ای، حزب فولکس واگنی و حزب اتوبوسی نمی تواند دردی از جامعه دوا کند.

رئیس هیات موسس حزب جمهوریت با بیان این‌که فلسفه وجودی حزب، کادرسازی است، گفت: ما باید بتوانیم از رهگذر فعالیت حزبی، جوانان را جذب کنیم  و آنان را پرورش دهیم تا برای مسئولیت های مختلف آماده شوند.

منتجب نیا به ضرورت توسعه کیفی احزاب به جای توسعه کمی تاکید کرد و اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا احزاب را به جایگاه خودشان برگردانیم، اگر در کشور ۱۰ حزب به معنای واقعی کلمه داشته باشیم، بسیاری از مشکلات حل می شود. تشکیل حزب و فعالیت حزبی یک وظیفه مقدس است و یک بازی سیاسی نیست، ما با تشکیل حزب می خواهیم رسالت انبیا را انجام بدهیم، می خواهیم انسان بسازیم، می خواهیم برنامه مدیریت صحیح جامعه را تدوین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا در کشور چند حزب قدرتمند به وجود نیاید، تا فعالان سیاسی حزب را به معنای واقعی نفهمیم و محقق نکنیم و حکومت هم کمک نکند تا احزاب قدرتمند شکل بگیرد و نظام حزبی در کشور پیاده شود، روز به روز از خیلی از آرمان ها فاصله خواهیم گرفت.

رئیس هیات موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی از برگزاری کنگره این حزب تازه تاسیس در ۹ آبان امسال خبر داد و گفت: پس از برگزاری کنگره، حزب جمهوریت ایران اسلامی به صورت رسمی تر و گسترده در کشور فعالیت خواهد داشت.

اصلاحات نیازمند آسیب شناسی گسترده است

منتجب نیا در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالات و اظهارنظرهای شماری از اصلاح طلبان استان زنجان گفت: فقدان برنامه و وحدت رویه در اصلاح طلب ها، یک واقعیت است. در مقطعی دو قوه در کشور در اختیار اصلاح طلبان بود، ولی کار اساسی  و زیربنایی برای اصلاحات در کشور انجام نشد. ما حتی نتوانستیم اصلاحات را برای مردم تعریف کنیم، این‌که اصلا چه می گوییم و تعریف روشنی از اهداف و چارچوب های اصلاحات ارائه ندادیم.

وی افزود: در درون، اصلاحات نیاز به یک جراحی شدید، بازنگری عمیق و یک آسیب شناسی گسترده دارد که متاسفانه گوشی بدهکار نیست و همین طور داریم پیش می رویم و مردم هم روز به روز وقتی می بینند ما حرف می زنیم و جور دیگر عمل می کنیم، طبیعی است که از اصلاحات فاصله می گیرند.

رئیس هیات موسس حزب جمهوریت با بیان این‌که نباید بذر ناامیدی را در جامعه بپاشیم، خاطرنشان کرد: با امید فراوان باید برای اصلاح تلاش کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 393790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.