سفر اتریشی‌ها به ایران تحت تاثیر تحریم‌ها قرار ندارد

با وجود متوقف شدن پروازهای مستقیم بسیاری از ایرلاین ها به ایران اما تلاش های اخیر هواپیمایی اتریش برای برقراری ارتباط هوایی ایران به پایتخت های اروپایی قابل توجه است.

به گزارش ایمنا، اشتفان شولتز، سفیر اتریش در ایران در گفت و گوی اخیر خود از تلاش هواپیمایی اتریش برای متصل کردن ایران به پایتخت های اروپایی گفت و اظهار کرد: حضور هواپیمایی اتریش در ایران و ادامه خدمات آن را در این کشور، یک دستاورد بسیار بزرگ است و هواپیمایی اتریش تلاش کرده است ایران را به پایتخت‌های اروپایی متصل کند و ما از این بابت بسیار خوشحالیم. این اتفاق برای ایران به عنوان یک مقصد گردشگری امتیاز بزرگی است.

او که پیش از این در گفت و گوهای خود گفته است که اتریش علی‌رغم تحریم‌ها در ایران حضور فعال دارد؛ درباره اثر تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا پس از خروج از برجام در سفر اتریشی‌ها به ایران، گفت: به هیچ وجه این اتفاق نمی‌افتد و سفر اتریشی‌ها به ایران تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار ندارد.

همانطور که آمارهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان نشان می‌دهد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۵۶ اتریشی به ایران سفر کردند. این آمار در شش‌ماه نخست امسال بیش از پنج هزار نفر بوده است.

مقامات اتریشی به آینده تعاملات گردشگری دو کشور امیدوارند. رییس پارلمان اتریش نیز در دیدار اخیرش با علی لاریجانی ـ رییس مجلس شورای اسلامی ـ نیز گسترش روابط اقتصادی و توریستی با ایران را بسیار مهم دانسته بود.

اتریش که در روابط سیاسی با ایران نقشی میانه و معتدل داشته است، در سال‌های اخیر و در شرایطی که بیشتر کشورهای اروپایی سطح همکاری‌ با ایران را حتی در حوزه گردشگری کاهش دادند، گروه‌های همکاری را در زمینه آموزش گردشگری، اکوتوریسم و گردشگری کوهستان با ایران تشکیل داده و اکنون نیز برای همکاری‌هایی فراتر از این موضوعات طبقه‌بندی شده و در زمینه‌های کلی‌تر گردشگری، اعلام آمادگی کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

کد خبر 393789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.