تنها ۶۱ باغ سبز در قم باقی مانده است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: ۷۱ باغ در حریم شهری قم شناسایی شده و برای هر کدام شناسنامه‌ای تهیه شده که ۶۱ باغ به صورت سبز و ۱۰ باغ هم به صورت خشک‌ شده است.

به گزارش ایمنا، پیام جوادیان با اشاره به چالش‌های حوزه توسعه فضای سبز، اظهار کرد: تمام مطالعات توسعه فضای سبز شهر قم برای دستیابی به سرانه استاندارد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های قدیمی شهر ۱۲ هزار هکتار باغ در اطراف شهر قم بوده که در شرایط فعلی طبق آخرین نتایج شناسنامه‌دارکردن باغات مساحت باغات شهر ۱۳۴ هکتار است، گفت: ۷۱ باغ در حریم شهری قم شناسایی شده و برای هر کدام شناسنامه‌ای تهیه شده که ۶۱ باغ به صورت سبز و ۱۰ باغ هم خشک‌ شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یکی از برنامه‌های عمده در توسعه فضای سبز را توسعه فضای سبز جنگلی و کمربند سبز عنوان کرد و گفت: طرح جامع کمربند سبز شهر قم در حال انجام است که با این طرح پتانسیل‌های اطراف شهر مشخص شده، منابع آبی تعیین و اولویت‌ آن‌ها برای توسعه فضای سبز نیز مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ از سوی راه و شهرسازی عنوان شد که زمین‌هایی برای توسعه فضای سبز تحویل شهرداری شده که توسعه صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ در تمام عرصه‌های تحویل شده به شهرداری برای ایجاد فضای سبز، کاشت صورت گرفت.

کد خبر 393786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.