جلوگیری از آلودگی چشمه‌ها با اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب سمیرم

مدیر آبفای سمیرم از اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرستان خبر داد و گفت: با این کار از آلودگی بیش از ۱۲۰۰ رشته چشمه جوشان در سمیرم جلوگیری شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "فرود نصیری" با بیان اینکه این شهرستان به دلیل برخورداری از منابع غنی آب‌های سطحی به شهر هزاران چشمه معروف بوده و اجرای شبکه فاضلاب در آن ضروری است، اظهار کرد: درحال‌حاضر بیش از ۱۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر سمیرم اجرا شده و ۳۰ کیلومتر دیگر باقی مانده تا ۱۰۰ درصد جمعیت این شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گیرند.

وی گفت: بافت زمین در سمیرم  بسیار سخت و سنگی است و آب در آن به سختی نفوذ می‌کند، بنابراین به منظور دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای سطح بهداشت عمومی مردم، اجرای شبکه فاضلاب در این شهرستان ضروری به نظر می‌رسد.

نصیری با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب در سمیرم به‌دلیل نوع شهرسازی و جنس زمین با دشواری‌هایی مواجه بوده است، گفت: به‌دلیل کوهستانی بودن و اختلاف ارتفاع بین پایین‌ترین نقطه تا مرتفع‌ترین نقطه سمیرم که به بیش از ۴۰۰ متر می‌رسد، اجرای شبکه فاضلاب در این شهرستان را با دشواری‌هایی مواجه می‌کند.

مدیر آبفای سمیرم با اشاره به جمعیت ۶۵ درصدی تحت پوشش شبکه فاضلاب سمیرم، افزود: برخی از محله‌های سمیرم شرایط توپوگرافی خاص و سختی دارد که اجرای شبکه فاضلاب در آن باید با کارشناسی دقیق و سنجیده همراه باشد.

وی اضافه کرد: اجرای پنج کیلومتر شبکه فاضلاب در محدوده‌ای مسطح که سنگلاخی نباشد، نهایت حدود چهار ماه زمان می‌برد در حالی‌که در همین بازه زمانی در محدوده سنگلاخی با شیب تند فقط می‌توان ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر شبکه فاضلاب اجرا کرد.

شهرستان سمیرم در جنوب غربی شهر اصفهان و حاشیه جنوب شرقی رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد.

کد خبر 393780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.