"سامانه BIS" مبنای ارائه اطلاعات و شاخص‌های اتوبوسرانی در تعالی سازمانی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه این شرکت می‌تواند جایگاه خود را بر اساس شاخص‌های استاندارد در تعالی سازمانی بررسی و بسنجند، گفت: سامانه یکپارچه مدیریت اتوبوسرانی (BIS) مبنای بسیار خوبی برای ارائه اطلاعات و شاخص‌ها در این ارتباط است.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هفته گذشته میزبان تیم ارزیابان تعالی سازمانی بوده‌ایم، اظهار کرد: شهرداری اصفهان از سال گذشته در موضوع تعالی سازمانی ورود پیدا کرد و خود را مورد ارزیابی ارزیابان قرار داد که پیرو آن سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته نیز برای انجام این موضوع اعلام آمادگی کردند.

وی با تاکید بر اهمیت تعالی سازمانی در این شرکت، تصریح کرد: ارزیابی برای شرکت واحد اتوبوسرانی بسیار حائز اهمیت است، زیرا می‌تواند جایگاه خود را بر اساس شاخص‌های استاندارد بررسی و مورد سنجش قرار دهد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های اطلاعاتی و سیستمی که در دو سال اخیر راه‌اندازی شده و امکان دسترسی به اطلاعات دقیق و صحیح در حوزه‌های مختلف اتوبوسرانی اعم از بهره‌برداری، برنامه‌ریزی، مالی و منابع انسانی به ویژه سامانه یکپارچه مدیریت اتوبوسرانی BIS مهیا شده، توانستیم اطلاعات و مبانی خوبی را برای ارزیابی ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه لازمه ارزیابی، داشتن اطلاعات و تعیین شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف است، گفت: شاید اگر قرار بود این ارزیابی در سال‌های گذشته انجام شود، به واسطه نبود زیرساخت‌ها و مبنای اطلاعاتی و داده‌های استاندارد، امکان نتیجه‌گیری مطلوب وجود نداشت، اما سامانه یکپارچه مدیریت اتوبوسرانی که البته نه به صورت کامل در حال بهره‌برداری است، مبنای خوبی برای ارائه اطلاعات و شاخص‌ها است.

افتخاری تاکید کرد: ارکان شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه از پایین‌ترین تا بالاترین رده باید چشم‌انداز، بیانیه شرکت، اهداف و راهبردهای شرکت برای رسیدن به چشم‌اندازها را که رضایت مسافران، استفاده بهینه از منابع، حمایت، توسعه و صیانت از منابع انسانی و محیط زیست و سایر شاخص‌ها را مورد توجه قرار داده و در حوزه‌های مختلف اقدامات عملیاتی برای رسیدن به این اهداف تعریف شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: بیانیه این شرکت که در سال ۹۵ تنظیم شده بود، بر اساس واقعیات و اتفاقاتی که در دو سال اخیر رقم خورده بود، اصلاح و بازنگری شد.

وی با اشاره به فعالیت تیم ارزیاب تعالی سازمانی در شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان، گفت: تیم ارزیاب که بسیار قوی عمل می‌کند، سیستم‌ها و زیرساخت‌های اطلاعاتی و فعالیت حوزه‌های مختلف شرکت را مورد ارزیابی قرار داده است.

افتخاری اظهار کرد: باید بتوانیم در یک حوزه خدماتی به صورت روزانه و مستمر با توجه به حجم زیاد نیروی انسانی، فرهنگ ارزیابی و سند راهبردی شرکت را تبیین کنیم و البته نیروهای شرکت اعم از کارمند، کارشناس، مدیر و راهبر چه در بخش خصوصی و چه در حوزه شرکت بایستی در جریان موضوعات مهم فوق قرار گرفته و در این مسیر گام بردارند.

کد خبر 393769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.