بدهی ۴۰۰ میلیارد ریالی شهروندان کاشانی به شهرداری

معاون اداری مالی شهردار کاشان از بدهی ۴۰۰ میلیارد ریالی شهروندان به این شهرداری خبر داد و گفت: شهروندان کاشانی ۱۰ سال است که عوارض مسکونی خود را پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از کاشان مجتبی ولی‌پناه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اغلب شهرداری‌های کشور در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل دچار مشکل هستند، زیرا منابع درآمدی شهرداری‌ها از محل عوارض دریافتی از شهروندان است  که در نظام مالی به دو دسته پایدار و ناپایدار تقسیم می‌شود.

وی اضافه کرد: درآمدهای پایدار شهرداری کاشان از دریافت عوارض نوسازی، کسب و پیشه، خودرو و مالیات بر ارزش افزوده است که صرف نگهداشت شهر می‌شود.

معاون اداری مالی شهردار کاشان با بیان اینکه پرداخت حقوق کارکنان شهرداری از مهم‌ترین ردیف‌های هزینه‌ای محسوب می‌شود، تصریح کرد: شهرداری برای تامین هزینه نگهداشت شهر و پرداخت حقوق کارکنان نیازمند تعریف منابع درآمدی پایدار است.

ولی‌پناه گفت: هزینه نگهداشت شهر کاشان در سال ۹۷ بالغ بر یک‌هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال بوده و این مبلغ در سال ۹۸ به بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هزینه نگهداشت شهر کاشان ماهانه حدود ۱۵۰ میلیارد ریال است، اظهار کرد: میزان بدهی شهروندان کاشانی تنها در زمینه عوارض مسکونی حدود ۴۰۰ میلیارد ریال است.

معاون اداری مالی شهردار کاشان خاطرنشان کرد: شهروندان کاشانی به طور میانگین ۱۰ سال است که عوارض قانونی خود را پرداخت نکرده‌اند و در حال حاضر هم تمایل چندانی برای تسویه این بدهی ندارند.

ولی‌پناه مسدودی حساب‌های شهرداری با احکام قضایی را از دیگر مشکلات این دستگاه برشمرد و افزود: ۱۹۰ روز در سال گذشته و در سال ۹۸ بیش از یکصد روز حساب‌های مالی شهرداری مسدود بوده است.

وی گفت: حدود ۸۰۰ قرارداد جاری با پیمانکاران در پنج منطقه و ۹ سازمان تابعه در جریان است که در شش ماه گذشته علاوه بر پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال حقوق پرسنکلی، ۴۴۰ میلیارد ریال از مطالبات آن‌ها نیز پرداخت شده است.

معاون مالی و اداری شهردار کاشان یکسان‌سازی حقوق را از رویکردهای مدیریت شهری برشمرد و تصریح کرد:  برخلاف گذشته که حقوق کارکنان ستادی به روز و در سایر بخش‌ها معوقات زیاد بود در حال حاضر تمامی کارکنان به صورت هماهنگ و با کم‌ترین اختلاف زمانی حقوق خود را دریافت می‌کنند.

ولی‌پناه با بیان اینکه  درآمد نقدی شهرداری کاشان به طور  متوسط ۳۰ درصد مجموع درآمدها است، تاکید کرد: ۹۰ در صد این مبلغ از طرف شهروندان تامین می شود و ۱۰ درصد دیگر نیز به صورت مالیات بر ارزش افزوده توسط اداره امور مالیاتی اخذ و غیر مستقیم و البته  ناعادلانه به شهرداری پرداخت می‌شود.

کد خبر 393760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.