دشوارسازی سفر؛ ترفند جدید لیگ برتر؟

طبق اعلام باشگاه سپاهان فرودگاه شهر سیرجان مجوز فرود هواپیمایی که اسپانسر سپاهان است را نخواهد داد و به همین خاطر طی مسیر زردپوشان اصفهانی برای رسیدن به سیرجان با تاخیر بیشتری مواجه خواهد بود.

رضا فتاحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با مخالفت فرودگاه سیرجان با فرود پرواز اختصاصی کاروان سپاهان، اظهار کرد: ما طبق روال همیشگی درخواستمان را به اسپانسر خود ارسال کردیم. آن‌ها نیز باید مسیر قانونی را طی می‌کردند و در همین راستا به فرودگاه سیرجان نامه زدند. متاسفانه فرودگاه سیرجان با فرود هواپیمای شرکت تابان در این فرودگاه مخالفت کرد و مجوز لازم را صادر نکرد.

وی ادامه داد: ما فردا راس ساعت ۱۱ با پرواز اختصاصی اصفهان را به مقصد کرمان ترک می‌کنیم و بلافاصله پس از رسیدن به فرودگاه این شهر با دو دستگاه اتوبوس مسیر دو و نیم الی سه ساعت را تا سیرجان طی خواهیم‌کرد. این مسیر باعث می‌شود تا تیم ما با تحمل دشواری وارد سیرجان شود.

سرپرست تیم فوتبال سپاهان در خصوص علت صادر نشدن مجوز از سوی فرودگاه سیرجان، خاطرنشان کرد: دلیل این مخالفت را نمی دانم چون سررشته‌ای در این حوزه ندارم. اسپانسر ما به قراردادی که داشت پایبند بود و مراحل قانونی و اقدامات لازم را انجام داد و حتی نامه‌ای به فرودگاه سیرجان ارسال کرد. این مخالفت ممکن است دلایل زیادی را به ذهن خیلی‌ها برساند اما باز هم می‌گویم علت واقعی را نمی‌دانم.

فتاحی اضافه‌ کرد: تاکنون چنین موردی برای ما پیش‌ نیامده‌ بود و حتی چندی پیش با پرواز اختصاصی به خرم‌آباد رفتیم.

وی در خصوص تاثیر سختی مسیر سفر بر عملکرد تیم، تصریح‌کرد: قطعا سفر با اتوبوس سختی‌های خود را خواهد داشت، اما در هر صورت در عمل انجام گرفته قرار گرفته‌ایم و مجبور هستیم. امیدواریم بازیکنان ما تلاش کنند تا بتوانیم مثل بازی‌های گذشته با کسب سه امتیاز برگردیم.

به گزارش ایمنا، دشوارسازی سفر رقبا ترفندی است که با آن در رقابت‌های رفت و برگشت بین‌المللی کم و بیش آشنا هستیم. از معطلی‌های چند ساعته تیم‌های ایرانی در فرودگاه کشورهای حوزه‌ خلیج‌فارس تا انتخاب شهری برای میزبانی دیدار ملی که رسیدن به آن با خطوط هوایی چندین توقف را می‌طلبد.

برای نمونه در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ تیم ملی کشورمان در نخستین گام باید به مصاف ترکمنستان می‌رفت که ترکمن‌ها با انتخابی هوشمندانه، میزبانی را از عشق‌آباد پایتخت این کشور به شهر ناشناخته‌ داش‌آغوز منتقل کردند. این انتخاب باعث شد تا تیم ما مسیری دشوار و چندین پرواز با توقف‌های طولانی را پشت سر بگذارد تا به داش‌آغوز برسد و شاید همین سختی راه باعث شد تا تیم کی‌روش در نخستین گام مقابل این تیم درجه دو آسیایی متوقف شود و حتی گل دریافت‌ کند. موضوعی که مدیران فدراسیون را وادار به استفاده از هواپیمای اختصاصی برای تیم ملی کرد. نبود خطوط منظم هوایی میان تمامی شهرهای کشور، دغدغه مهمی برای باشگاه‌های لیگ برتری شده‌ است.

پرواز اختصاصی راه بسیاری خوبی است تا تیم‌ها از مقیدسازی خود برمبنای جدول‌های فصلی ایرلاین‌ها پرهیز کنند. سپاهان نیز توانسته با بهره‌گیری از یک شرکت هواپیمایی به عنوان اسپانسر تا حدود زیادی از مشکل خود بکاهد. با این وجود که دلیل مشخصی از مخالفت فرودگاه سیرجان به گوش نمی‌رسد و به نظر پای گل‌گهر چندان در آن باز نمی‌شود اما گمانه‌زنی‌هایی به وجود آمد تا شاید در ادامه فصل سایر تیم‌ها از این حربه استفاده نمایند: اتفاقی که شاید برای نخستین بار شاهد آن در یک رقابت داخلی و نه بین‌المللی باشیم.

کد خبر 393758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.