طراحی تیم "هزمت" در آتش‌نشانی اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: طراحی تیم هزمت (HAZMAT مقابله با مواد شیمیایی خطرناک) و برنامه‌ریزی جهت تشکیل آن در سازمان آتش نشانی اصفهان انجام شده است.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برنامه‌ریزی با دانشگاه علوم پزشکی جهت برگزاری همایش استانی ایمنی ، بهداشت و محیط زیست (‌HSE) در سال‌جاری و تدوین اظهارنامه مدل تعالی سازمان EFQM و ارزیابی توسط ارزیابان بیرونی در آتش نشانی به عنوان نخستین سازمان در شهرداری اصفهان انجام شده است.

 وی با اشاره به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله آتش نشانی تصریح کرد: کاهش آمار حریق به میزان ۲۵ درصد و کاهش آمار حوادث به میزان ۱۵ درصد همچنین نجات جان بیش از ۴۴۰۰ نفر از شهروندان در حوادث و آتش سوزی ها طی یکسال اخیر از مهمترین موفقیت ها بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از امداد رسانی به حادثه‌دیدگان بیش از ۹ هزار و ۱۳۷ مورد حریق و حادثه در یکسال اخیر خبر داد و افزود: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی یک ماهه ویژه یکهزار و ۳۰۰ راننده شرکت اتوبوسرانی و ۲۳ هزار راننده شرکت تاکسیرانی تحت عنوان سفیران آتش نشان همچنین برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی امداد و نجات و غواصی به صورت مستمر از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این سازمان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد ۱۷۰۲۰ در زمینه بازرسی فضاهای بازی و تجهیزات بادی و ایمن سازی پارک های بادی کودکان (به تعداد ۱۳۰ مورد) دریافت شده است.

آتشپاد گلابی ادامه داد: دوره ایمنی و آتش نشانی جهت بانوان سازمان، دوره تخصصی ایمنی و پیشگیری جهت مدیران و کارکنان معاونت پیشگیری، دوره تخصصی پدافند غیرعامل CBRN جهت مدیران، فرماندهان و برخی پرسنل ستادی و کلاس‌های آموزشی ویژه ایام محرم برای مسئولان و خدام اماکن مذهبی برگزار شده است.

وی با اشاره به ارتقای تجهیزات و امکانات آتش نشانی اصفهان در یکسال گذشته، گفت: خرید ۲۰ دستگاه شاسی ایسوزو، سه دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودرو پارس، خرید یک دستگاه نردبان ۴۰ متری بازو مفصلی، خرید هفت ست کامل هیدرولیک، خرید دستگاه CBRNC، خرید تجهیزات سازمان شامل خاموش کننده، لوله آتش نشانی و سایر تجهیزات تخصصی همچنین خرید بیش از ۳۰۰ قلم از لوازم و موارد مورد نیاز املاک تملیکی جهت تجهیز ایستگاه‌ها از جمله امکانات اضافه شده به سازمان آتش‌نشانی اصفهان به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه پیگیری جهت تملک ۲۰ هکتار زمین به منظور ایجاد آموزشکده کار و دانش برای اولین بار در اصفهان انجام شده است، تصریح کرد: پیگیری و تمدید استانداردهای ایزو ۹۰۰۱، برگزاری دوره تخصصی نجات و کار در ارتفاع به صورت ملی، آموزش نیروهای آتش نشان داوطلب و بکارگیری آنان در ستاد نوروزی سال ۹۸ برای اولین بار، نصب دکل در ایستگاه‌های ۲۳ و ۶ و ۱۲ و ۱۱ و ۲۰، انتقال سایت صفه به شاه دژ و بهینه سازی آن و ایمن سازی کوه صفه در یکسال اخیر انجام شده است.

وی از رضایتمندی ۸۰ درصدی ارباب رجوعان از عملکرد سازمان آتش نشانی اصفهان بر اساس بررسی‌های انجام شده خبر داد و افزود: در یکسال گذشته ارائه آموزش به شهروندان به میزان ۲۲۵.۹۶۷ نفر ساعت صورت گرفته و کلاس‌های آموزش ویژه محله‌ها و ساکنان ساختمان‌های بلندمرتبه تحت عنوان محله‌های عمودی سه‌شنبه‌های هر هفته برگزار شده است.

آتشپاد گلابی اظهار کرد: افزایش برنامه‌های رفاهی سازمان به منظور بهبود روحیه آتش نشانان از جمله اجرای برنامه‌های کوه گشت خانوادگی به صورت هفتگی، برگزاری تورهای تفریحی و زیارتی و ارائه بلیط‌ها و بن‌های تخفیف‌دار، بکارگیری نیروهای جدید (۸۶ نفر از ۳۰۰ نفر نیروی معرفی شده از اتوبوسرانی براساس استانداردهای و مقررات تعیین شده)، پیگیری و دریافت مجوز استخدام ۲۰۳ نفر و به تبع همکاری با استانداری اصفهان جهت برگزاری آزمون در تاریخ ۱۸ مردادماه سال‌جاری، تخصیص پست سازمانی تفضیلی به کارکنان رسمی و قراردادی همچنین راه‌اندازی درگاه خدمات الکترونیکی شهروندی (شامل ثبت نام از راه دور مهدکودک‌ها و سربازان وظیفه، آتش نشان داوطلب) از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات آتش نشانی اصفهان در یکسال اخیر است.

وی از تکمیل ساختمان جدید ستاد فرماندهی و برنامه‌ریزی جهت خرید تجهیزات لازم مخابراتی (اعم از بی‌سیم یا با سیم) و تجهیزات رایانه ای خبر داد و تصریح کرد: انجام حدود یازده هزار بازدید کارشناسی از ساختمان ها و ارائه طرح ایمنی و ارائه ۸۴۱ تأییدیه سفت کاری و دو هزار و ۸۱۸ تأییدیه پایان کار توسط حوزه پیشگیری سازمان، پیگیری راه‌اندازی نرم افزار سرای هشت در سازمان و اعزام نیروهای غواص و امدادگر همراه با تجهیزات کامل امداد و نجات عواضی جهت حادثه سیل شهرهای خرم آباد و اهواز از دیگر اقدامات انجام شده آتش نشانی اصفهان در یکسال گذشته به شمار می‌رود.

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات ویژه این سازمان در راستای ایمن سازی مکان های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: کنترل ایمنی محل های سوگواری در دهه اول محرم سال های ۹۷ و ۹۸ باعث شد تا آمار حوادث در این اماکن به صفر برسد.

کد خبر 393742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.