نورپردازی و باززنده‌سازی محور تاریخی مادی نیاصرم

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: در نیمه دوم سال جاری نورپردازی و باززنده‌سازی محور تاریخی مادی نیاصرم (حدفاصل پل مارنان تا صائب) انجام می‌شود.

مهین شکرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری علاوه بر نورپردازی و باززنده‌سازی محور تاریخی مادی نیاصرم انجام اقدامات دیگری همچون ساماندهی گذر عالم آرا، نورپردازی پل آذر، اجرای مبلمان ویژه در خیابان مطهری (پیاده‌رو ضلع جنوبی)، اجرای هنر شهری محور خیابان جامی و محور خیابان خلجا را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از نصب مجموعه های جدید اسباب بازی و نصب کفپوش در سایت‌های بازی سطح منطقه خبر داد و افزود: ساماندهی و تعویض اسباب بازی‌های منفرد و کف‌پوش‌های فرسوده در پارک‌های شهری و محلی نیز انجام خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات واحد زیباسازی این منطقه در سال‌ جاری، تصریح کرد: نصب المان‌های نوری و آذین بندی سطح منطقه، نورپردازی درختان اطراف ساختمان ارگ جهان‌نما، نورپردازی محوطه، درختان و المان‌های موجود در قطعات فضای سبز سرلت، نصب المان‌های نوری میدان شهدا و خیابان میرداماد، اجرای هنر شهری دیوار سایت بازی و خانه کودک در پارک علی قلی آقا از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی از اجرای هنر شهری و ساماندهی دیوارهای خیابان زاهد و خلجا خبر داد و گفت: آذین‌بندی و نصب نمادهای موقت و متناسب با مناسبت‌های نوروز، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ایام دفاع مقدس، ایام محرم و روز آتش نشانی نیز انجام شده است.

شکرانی با بیان اینکه اسباب بازی ویژه کودکان در پارک‌های الزهرا، شاداب، وحید و رحیم‌خان نصب شده است، گفت: نصب نماد و مجسمه های برکت خیابان مطهری روبه روی سینما قدس، اصلاح، رنگ‌آمیزی و نصب مبلمان شهری (سطل زباله، نیمکت وآلاچیق) در حاشیه زاینده رود و سطح منطقه، نصب تابلو دوستدار کودک در پارک کودک از دیگر اقداماتی است که در سال‌جاری در سطح منطقه یک انجام شده است.

وی ادامه داد: معرفی خیابان کاشانی(حدفاصل خیابان صاحب روضات تا چهاراه هفتم محرم) به عنوان محور نمونه جهت پیرایش سیما و منظر شهری و اقدامات در حال پیگیری از جمله رفع نازیبایی‌ها و ساماندهی تابلوهای سردر واحدهای تجاری- اداری ، رفع خطر ساختمان‌ها طبق بند ۲۰ و اجرای ماده ۱۱۰ در خصوص زمین‌های بایر، ساماندهی و اقدامات عمرانی در جهت رفع نازیبایی و رفع آلودگی بصری طبق ضوابط ۲۰ گانه مبلمان شهری صورت گرفته است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان از ساماندهی و مرمت نمادها و المان‌های سطح منطقه به ویژه خیابان شهید مطهری و پارک‌های حاشیه زاینده‌رود خبر داد و افزود: ۲۰۰ مجوز نیز در خصوص نصب تابلو واحدهای تجاری و صنفی اختصاصی و نصب داربست(جهت خیمه، ایستگاه صلواتی، نصب بنر، نمای ساختمان و محوطه‌های کارگاهی) در شش ماه نخست سال‌جاری صادر شده است.

کد خبر 393741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.