برقراری عدالت مکانی در تخصیص پروژه‌های مناطق ۱۵گانه اصفهان

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهرداری اصفهان عدالت مکانی در تخصیص پروژه‌های مناطق ۱۵ گانه اصفهان برقرار شده است.

سعید فردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیاده‌سازی و بومی‌سازی مدل عدالت مکانی به عنوان ابزار تصمیم‌ساز به منظور رفع تبعیض و برقراری عدالت مکانی در تخصیص پروژه‌های مناطق ۱۵ گانه یکی از اقدامات مدیریت برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان در یک سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه در یکسال اخیر، تصریح کرد: تدوین آمارنامه سال ۹۷ با مشارکت بیش از ۷۰ ارگان شهری برای نخستین بار، راه‌اندازی و به روزرسانی سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات در شهرداری (سیما)، فعال‌سازی طرح‌ها و پروژه‌های برداشت و تحلیل اطلاعات مکانی مانند فضای سبز، معابر، ژئوئید اصفهان، RTK GPS، شناسایی املاک، رفت و روب معابر از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه بازنگری و استقرار نظام جامع آماری با رویکرد پشتیبانی از نظام ارزیابی عملکرد با همکاری دانشگاه اصفهان انجام شده است، افزود: با رویکرد ارائه داشبورد مدیریتی و آموزش کاربران و مدیران جهت استفاده از اطلاعات و شاخص‌ها از طریق موبایل و کامپیوتر، سامانه رصد اطلاعات (رصا) راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: تدوین دستورالعمل راه‌اندازی تالار مانیتورینگ شهرهای ایران (تماشا) به منظور اشتراک گذاری اطلاعات مشترک کلانشهرها از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

فردانی با بیان اینکه نقشه راه مدیریت اطلاعات مکانی و GIS تهیه شده است، گفت: تهیه و تدوین سند جامع SDI شهر اصفهان، انتخاب شهرداری اصفهان به عنوان دبیرخانه SDI شهری و راه‌اندازی مجدد کارگروه اطلاعات مکانی شهر (SDI) نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به شرکت در ارزیابی عملکرد شهرداری‌های کشور مربوط به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اظهار کرد: تشکیل کارگروه ارزیابی عملکرد در جهت ارزیابی دو سالانه برنامه و به روزرسانی تابلو عملکرد مناطق و لیست شاخص‌های ارزیابی عملکرد مناطق، تهیه داشبوردهای مدیریتی در سامانه رصا و ایجاد دسترسی برای مدیران مناطق و ستادی، تشکیل کارگروه‌های تحلیل ارزیابی عملکرد مناطق، تهیه گزارش تحلیلی سال ۹۷ از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان از تهیه نقشه پهنه‌بندی فرونشست شهر اصفهان خبر داد و گفت: استقرار و توسعه سامانه یکپارچه گردش اطلاعات و مدیریت پروژه‌های شهرداری اصفهان (سیگما) به عنوان ابزاری قدرتمند برای مدیریت پروژه‌های شهری و ایجاد داشبوردهای متنوع مدیریت پروژه و ارائه گزارشات آنی نیز انجام شده است.

وی کسب رتبه برتر شهرداری اصفهان در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی و کسب تندیس به منظور بیشترین رشد در شاخص‌های عمومی مربوط به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان را از موفقیت‌های دیگر عنوان کرد و افزود: به روزرسانی عناوین شاخص‌ها، مقادیر تحقق شاخص‌ها و تکمیل هدف‌ذاری کمّی شاخص‌های برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۰ تا سال افق برنامه و تهیه RFP طرح‌های آماری استخراج شده از برنامه عملیاتی سه سالانه شهرداری اصفهان حائز اولویت در یکسال گذشته انجام شد.

فردانی از تدوین بودجه سال ۱۳۹۸ براساس مقاصد راهبردی برنامه عملیاتی سه ساله (۱۴۰۰-۱۳۹۸) خبر داد و اظهار کرد: تدوین برنامه عملیاتی سه ساله شهرداری اصفهان (۱۴۰۰-۱۳۹۸) برگرفته از برنامه سنجش پذیر شهردار اصفهان و برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۰ است.

وی گفت: تهیه گزارشات تحلیلی موضوعی جهت برنامه و بودجه سال ۹۸، ارزیابی وضعیت موجود محیط زیست جهت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان (SOE)، تسری نگرش مدیریت پروژه، طر ح و پرتفولیو براساس استانداردهای مرتبط آسیب شناسی چشم انداز، تهیه الگوی ورود به بازنگری آن و تهیه RFP با برگزاری جلسات هم‌اندیشی، محاسبه شاخص SPI برای ۱۱۸ پروژه مهم مناطق و برنامه‌ریزی جهت محاسبه شاخص CPI، تهیه دستورالعمل‌های مدیریت پروژه‌های شهری (پروژه های عمرانی، IT، پژوهشی، مشارکتی) و بررسی و نهایی کردن برنامه های زمانبندی پروژه ها متناسب با ساختار سامانه سیگما را از دیگر اقدامات صورت گرفته در یکسال گذشته بوده است.

 مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان از تشکیل کارگروه اولویت بندی پروژه های شهری و به روزرسانی دستورالعمل اولویت‌بندی پروژه های برنامه عملیاتی خبر داد و گفت: پیگیری راه‌اندازی و ایجاد تغییرات لازم در منوی اولویت‌بندی سامانه سیگما مطابق بر دستورالعمل مربوطه از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه همکاری در تعریف، راهبری و تحویل‌گیری پنج طرح آماری حوزه حمل ونقل و ترافیک و سنجش ۱۴ شاخص از شاخص‌های برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۰ در دستور کار بوده است، افزود: سند رسمی تصویب و موجودیت پروژه در قالب منشور پروژه برای تمام پروژه‌های شهرداری (پروژه‌های عمرانی، پژوهشی، مشارکتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات) تهیه شده است.

فردانی از یکپارچه‌سازی تمام پروژه‌های شهرداری اصفهان با درج کد یکتای پروژه (کیپ) برای پروژه های مصوب شهرداری و ردیابی قیمت تمام شده آن‌ها به صورت مستقیم خبر داد و تصریح کرد: الزامات برنامه ریزی و مدیریت پروژه در راستای تأمین اعتبار الکترونیکی (شناسنامه پروژه برآورد و اطلاعات مالی- منشور پروژه- برنامه زمانبندی) بررسی شده است.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات کارگروه مدیریت پروژه در راستای ارتقای دفتر PMO و بالا بردن سطح کنترل پروژه‌های شهری، راه‌اندازی سامانه تامین اعتبار الکترونیکی برای نخستین بار در کلانشهرهای ایران، راه‌اندازی کمیته و کارگروه تخصیص، تدوین دستورالعمل تخصیص بهینه منابع از دیگر اقدامات انجام شده در مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان به شمار می‌رود.

کد خبر 393740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.