ورود دوچرخه‌های نسل ۴ به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز از ورود دوچرخه‌های نسل ۴ در ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز تا کمتر از یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجتبی زوربخش با اشاره به نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در کاهش سوانح و حوادث ترافیکی شیراز، اظهار کرد: این مهم مستلزم همکاری همیاران مهربان ترافیک، مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، پلیس راهنمایی و رانندگی، سازمان فرهنگی شهرداری و دیگر دستگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: تشکیل کمیته شورای ترافیک و آموزش در استانداری فارس ضرورتی است که با برنامه‌ریزی متمرکز و مدون می‌توانیم اقدامات را پیش برده و و از جنبه‌های مختلف در حوزه حمل و نقل پیگیری‌های لازم را داشته باشیم.

زوربخش افزود: به دنبال همکاری همیاران ترافیک با واحد نظارت و بازرسی این معاونت در حوزه‌های حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و تاکسی و مسیرهای دوچرخه‌سواری، در راستای بازدارندگی از تخلفات احتمالی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه مسیر دوچرخه‌سواری بر اساس برنامه توسعه حمل و نقل در تمام کلانشهرها باید رشد داشته باشد، گفت: تا کمتر از یک ماه آینده دوچرخه‌های نسل ۴ در ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز فعال می‌شود.

وی بستر شبکه‌های اجتماعی را فرصتی برای آموزش‌های حوزه حمل و نقل برشمرد و گفت: با ایجاد هم‌افزایی و کار اشتراکی می‌توان به تولید محتوا و کلیپ‌های آموزشی در مباحث حمل و نقل کلانشهر شیراز پرداخت.

زوربخش با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز جهت همکاری با مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز تا پایان سال جاری، اظهار کرد: در پنج مورد از جمله اقدامات پیشگیری و تشویقی مربوط به موتورسیکلت‌سواران، مسیرهای دوچرخه‌سواری، حمل و نقل عمومی، عابران پیاده و برخورد با رفتارهای رانندگان ناهنجار همکاری خواهیم داشت.

کد خبر 393732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.