گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان

ائمه جمعه سراسر استان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان‌ها به مهم‌ترین مسائل داخلی و خارجی مانند بیانات رهبر معظم انقلاب، پیاده‌روی اربعین، انتخابات مجلس، حمله نظامی ترکیه به سوریه و دستگیری روح‌الله زم اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ائمه جمعه سراسر استان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان‌ها به مهم‌ترین مسائل داخلی و خارجی مانند بیانات رهبر معظم انقلاب، پیاده‌روی اربعین، انتخابات مجلس، حمله نظامی ترکیه به سوریه و دستگیری روح‌الله زم اشاره کردند که در زیر گزیده‌هایی از آن‌ها را می‌خوانید:

انتخابات، مسئله‌ای فراجناحی

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: دوم اسفندماه سالجاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس و همچنین انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود که این موضوع مسئله مهمی است و هر کسی دل‌داده این انقلاب است باید تلاش کند که مردم حضور باشکوهی در پای صندوق‌های رای داشته باشند چرا که اینجا جای اهداف حزبی و جناحی نیست بلکه پای عزت و آبروی نظام در میان است.

وی خاطرنشان کرد: برای برپایی انتخابات باشکوه باید همه قانونمدار باشیم، مجریان، مردم، کاندیداها باید قانونمدار باشند چراکه قانون شکنی در شأن هیچ فرد  و در شأن مسئولان کشور نیست.

امام جمعه فولادشهر افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار است اما مردم سالاری این نیست که بی حساب و کتاب هرکسی وارد انتخابات شود.

سرافراز گفت: مردم به قانون اساسی رای دادند و در قانون اساسی چنین آمده که شورای نگهبان ناظر انتخابات است، طبق اصل ۹۹ قانون اساسی وظیفه شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری خواهد بود.

وی تصریح کرد: وجود اختلاف نظر در جامعه اسلامی مایه برکت و درعین حال، دوقطبی کردن جامعه رفتاری منافقانه است از این رو طرح مسئله رفراندوم بوی دوقطبی کردن جامعه را می‌دهد که اصلا کار صحیحی نیست.

دستگیری روح الله زم یک شاهکار بود

حجت‌الاسلام علی امینی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه محبت امام حسین‌(ع) همه عاشقان اسلام ناب محمدی را دور هم جمع کرد، اظهار کرد: دشمنان از وحدت و همدلی شیعیان بسیار هراس دارند و به همین دلیل با هزنیه‌های گزاف به دنبال ایجاد اختلاف بین شعیان دنیا و حتی اختلاف بین شیعه و سنی هستند، اما به یکباره حرکت بزرگ اربعین حسینی تمام نقشه ها و توطئه‌ها را نقش بر آب می‌کند.

وی ادامه داد: رسانه‌های خبری غربی و وابسته به استکبار جهانی در برابر پیاده‌روی اربعین این حرکت بزرگ جهانی سکوت اختیار کردند، خبرگزاری‌هایی که حتی بی‌ارزش‌ترین خبرها و اتفاقات جهان اسلام و حتی تجمع چند نفر در کشور را پوشش می دادند این واقعه عظیم را ندیده گرفته و تنها نظاره‌گر شکست برنامه‌های سردمداران خود هستند.

امام جمعه زرین‌شهر تصریح کرد: مردم ایران با عربستان هیچ مشکلی ندارند، اختلاف ما با عربستان مربوط به جنگ عربستان با یمن است، یمنی که مظلومانه مورد تهاجم قرار گرفت و صدها کودکان و زن و انسان بی‌گناه  و بی دفاع به خاک و خون کشیده شد.

امینی گفت: همزمان با حضور نخست وزیر پاکستان برای صلح و میانجیگری بین ایران  و عربستان در کشورمان، نفتکش ایرانی در نزدیکی بنادر عربستان مورد هدف  قرار می گیرد اینجاست که دستان آمریکا و اسرائیل را می توان به وضوح مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: دنیا یکبار دیگر اقتدار اطلاعاتی سپاه را به نظاره نشست، دستگیری روح‌الله زم یک شاهکار اطلاعاتی بود که با برنامه‌ دقیق و پیچیده انجام و شبکه‌های اطلاعاتی و جاسوسی دنیا را به تعجب واداشت.

پیاده روی اربعین نماد وحدت شیعیان

حجت‌الاسلام محمدحسن آقاحسینی درخطبه‌های نمازجمعه دهاقان، اظهارکرد: زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مومنان و پیاده‌روی نیز نماد وحدت شیعیان است.

وی با اشاره به احادیث در رابطه با زیارت اربعین، گفت: گناهان کسی که به زیارت حضرت اباعبدالله(ع) به صورت برود بخشیده می‌شود و خانواده زائران نیز تا وقتی برمی‌گردند حفظ می‌شود.

امام جمعه دهاقان با بیان اینکه برخی از افراد پیاده‌روی را حرکتی سیاسی می‌دانند، تصریح کرد: باید ارزش‌های دینی حفظ و هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

ادامه راه امام حسین(ع) ضامن موفقیت مسلمانان

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با بیان اینکه ۲۵ میلیون زائر از مذاهب مختلف جهان در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کنند، اظهار کرد: همانگونه که اسلام با جان فشانی و احیای خون سیدالشهدا(ع) زنده ماند این سیر خروشان جمعیت مردمی در اربعین حسینی موجب تقویت وحدت بین مسلمانان در استمرار مسیر سیدالشهدا(ع) خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم اربعین حسینی هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود و جهان را تحت شعاع قرار می‌دهد، بنابراین همانگونه که قیام سیدالشهدا(ع) عامل حفظ و بقای دین اسلام شد عامل گسترش مکتب اهل بیت(ع) نیز خواهد شد.

امام جمعه گلپایگان افزود: حداکثر جمعیت شرکت‌کننده در مراسم حج به دو میلون نفر می‌رسد، اما جمعیت در اربعین حسینی به ۲۵ میلیون می‌رسد که نشان دهنده مقدمات ظهور امام زمان(عج) است.

کرامتی گفت: اگر شیعیان وحدت و همدلی و وفای عهدی خود نسبت به ائمه اطهار(ع) را تقویت کنند و با هم همراه و همدل شوند در دشمنان هراس ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به دستگیری روح الله زم، تاکید کرد: این فرد با اخبار کذب مشکلات زیادی را برای مسئولان نظام به وجود می‌آورد، اما سرانجام با درایت و هوشیاری سربازان گمنام اطاعات سپاه پاسداران به دام افتاد.

امام جمعه گلپایگان گفت: به گفته مقام معظم رهبری برای رسیدن به اهداف اصلی نظام و خط مشی اسلام باید حرکت سیدالشهدا(ع) را دنبال کنیم تا توطئه‌ها و جنایت‌های استکبار جهانی خنثی شود.

عاشورا، حرکتی جهانی

حجت الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه شهر نطنز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع پاسداران دانشگاه امام حسین(ع)، اظهار کرد: خط‌ مشی سپاه یک وظیفه الهی بر اساس آیه قرآن و حدیث شریف حسینی آمادگی کامل برای مقابله با دشمنان استوار است.

وی با بیان اینکه امروز جلوه‌ای از حرکت قیام امام حسین(ع) را در اربعین شاهد هستیم، تصریح کرد: پیام امام حسین(ع) برای هر انسانی با هر دینی آشنا است، چراکه عدالت یک امر انسانی است.

امام جمعه نطنز  گفت: انسانیت و ظلم‌ستیزی شعارهای عاشورا بوده و این شعار متعلق به دین نیست و می‌بینیم که در حرکت اربعین از ادیان مختلف حضور پیدا می‌کنند.

یعقوبی با اشاره به موفقیت سپاه پاسداران در دستگیری روح الله زم، اظهار کرد: صلابت عوامل اطلاعاتی ایران در دستگیری مدیر شبکه اجتماعی معاند و خائن "آمد نیوز " که علیه نظام اقدامات مخرب و فراوانی انجام می‌داد نشان داد که صلابت و قدرت ایران یک حقیقت برای جهانیان است.

وی افزود: دستگیری فردی که توسط سرویس‌های اروپایی حفاظت می‌شد کار بسیار پیچیده و سختی بود که توسط نهادهای اطلاعاتی کشور انجام شد.

طرح ایران، راهکار خاتمه مشکلات یمن

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر بادرود اظهار کرد: راهپیمایی عظیم اربعین صرف نظر از اینکه تیری زهرآگین به چشم دشمنان اسلام است، محور آزادگان اسلام نیز هست، زیرا نه تنها شیعه و سنی بلکه از ادیان دیگر هم حضور دارند.

وی گفت: این راهپیمایی وابسته به هیچ دولتی نیست و حرکت مردمی است که هزینه آن هم توسط مردم تامین شده و باید گفت تجلی عواطف انسانی است.

امام جمعه بادرود با بیان اینکه در پیاده روی اربعین حسینی وحدت جامعه شیعه بر محور امامت فراتر از مرزهای جغرافیایی رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز تحقق اهداف عاشورایی است.

قاسمی دستگیری مدیر کانال خائن آمدنیوز توسط اطلاعات سپاه اشاره کرد و با بیان اینکه سپاه با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی این نیروی مخرب را که در آشوب‌های ایران موثر بوده دستگیر کرد، گفت: وی علیه انقلاب و ارزش‌های انقلاب کار می‌کرد و تحت حمایت شبکه‌های جاسوسی فرانسه بود، اما سازمان اطلاعات سپاه وی را دستگیر کرد.

وی به سفر نخست وزیر پاکستان به ایران برای میانجیگری بین ایران و عربستان اشاره کرد و افزود: ایران طرحی ارایه داده که منطقی و عاقلانه است و تاکید می‌کند جنگ پایان یابد و کمک‌های پزشکی به یمن ارسال شود و در مسئولیت یمن به مردم این کشور واگذار شود.

شرایط کار و فعالیت برای جوانان فراهم شود

حجت‌الاسلام‌ سیدکریم امامی در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به روند روبه رشد علمی، نظامی، پزشکی و اجتماعی کشور، اظهارکرد: جوانان زمینه‌ساز و مجریان این پیشرفت‌ها هستند، ولی شرایط سخت اداری مانع فعالیت بیشتر آن‌ها است.

وی افزود: شرایط کار و فعالیت جوانان برای پیشرفت کشور باید توسط مسئولان در رده‌های مختلف تسهیل شود و بروکراسی سخت اداری برای ارایه مجوز و تسهیلات بانکی کاهش یابد.

امام جمعه موقت تیران تصریح‌کرد: دشمنان سعی زیادی برای نابودی نظام و انحراف نسل جوان دارند و باید مدیران و مسیولان کشور در رده های مختلف فرصت را برای فعالیت‌های این قشر مهم جامعه فراهم کنند.

امامی شکست‌های پی در پی دشمنان را باعث افتخار نظام دانست و تصریح ‌کرد: دشمن فشار اقتصادی زیادی را به ملت ایران وارد کرده، اما مقاومت ملت ایران و ایستادگی‌های آن‌ها مانع از پیشرفت آن‌ها برای تحقق اهداف غلط شده است که اقتدار نیروی های مسلح در شناسایی و دستگیری افراد جاسوس و ضد نظام مایه امید است.

وی با اشاره به فرارسیدن اربعین امام حسین(ع) یادآورشد: این مناسبت و پیاده‌روی اربعین متعلق به تمام ادیان و دوستداران آن حضرت است و هر ساله شکوه این برنامه افزایش می‌یابد.

کد خبر 393672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.