رسانه و روابط عمومی بازوان توانمند مدیریت شهری

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل و امور فرهنگی شهرداری شاهرود گفت: در دنیای کنونی هیچ دستگاهی دیده نمی‌شود مگر اینکه پویایی، نشاط، فعالیت، اقدامات و ثمره کاری آن در رسانه‌ها باز خورد یابد و این کار نتیجه کار روابط عمومی‌ها است.

به گزارش ایمنا،علیرضا اخوین با بیان اینکه عملکرد خوب روابط عمومی‌ها می‌تواند پل ارتباطی قوی بین مدیران و شهروندان ایجاد کند، اظهار کرد: روابط عمومی با یک نگاه واقع بینانه بر عملکرد مدیریت شهری باید هر لحظه ارزیابی درستی از وضع موجود داشته باشد و با نگاهی جامع و کامل برای صیانت و پاسداری از سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری تلاش کند.

وی ادامه داد: روابط عمومی نقش مهمی در انتقال مفاهیم و تجربیات برای تکامل اندیشه شهر دارد و با بهره‌گیری از ابزار صحیح در جهت اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق می‌تواند اعتماد شهروندان را جلب و از شکل‌گیری دیوار بی‌اعتمادی جلوگیری کند.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل و امور فرهنگی شهرداری شاهرود گفت: فعالیت در حوزه روابط عمومی، وظیفه‌ای خطیر و سنگین به شمار می‌رود، زیرا بدون شک در دنیای کنونی هیچ دستگاهی دیده نمی‌شود مگر اینکه پویایی، نشاط، فعالیت، اقدامات و ثمره کاری آن در رسانه‌ها باز خورد یابد و این کار نتیجه کار روابط عمومی‌ها است.

اخوین تاکید کرد: اگر مدیریت را مغز متفکر یک مجموعه بدانیم و سازمان را یک پیکره واحد دارای سیستم، پس باید برای این تن به دنبال یک قلب تپنده هم باشیم؛ حوزه رسانه و ارتباطات، و روابط عمومی‌ها قلب تپنده شهرداری به شمار می‌رود و بودن و نبودنشان در چگونگی عملکرد یک سازمان تاثیر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه تحقق اهداف مدیریت شهری در خصوص ساخت شهری ایده‌آل در گرو رفع نیازهای زندگی شهروندی است و راه رسیدن به این مهم علاوه بر شنیدن و آگاهی از مشکلات ، برنامه‌ریزی‌ صحیح و اصولی مدیریتی است، تصریح کرد: رسیدگی و حضور مستقیم روابط عمومی با پاسخگویی مشکلات مردمی در فضای مجازی، سامانه ۱۳۷، ملاقات‌های عمومی و تلفنی از جمله اقدامات مهم و ضروری این مجموعه در راستای رفع مشکلات شهروندی، تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق مردم بوده است.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل و امور فرهنگی شهرداری شاهرود  با بیان اینکه توجه به امور فرهنگی و اجتماعی از دغدغه‌های این مجموعه است، خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های مهم پژوهشی در حوزه روابط عمومی شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی و بررسی و ارزیابی افکار عمومی به دنبال پویایی و شادابی در این مجموعه است که با هدف ایجاد بهترین و مناسب‌ترین راه برای ارتباط بی‌واسطه با شهروندان انجام شد.

کد خبر 393623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.