مرمت راسته پنیرفروشان بازار ارومیه در آستانه تکمیل شدن است

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه گفت: پروژه مرمت راسته پنیرفروشان بازار تاریخی در کنار سایر پروژه های مرمتی به سرعت در آستانه تکمیل شدن است.

به گزارش ایمنا، داریوش نوری اظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت از ابنیه تاریخی شهر و همچنین جلوگیری از نفوذ رطوبت و پوسیدگی مصالح، طرح مرمت راسته پنیرفروشان پس از تخریب، به شکل اولیه خود نوسازی شد.

وی با بیان اینکه این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال تکمیل شدن است، تصریح کرد: در این راستا پس از استحکام‌بخشی طاق‌ها، گنبدها و پایه‌ها، عملیات اجرایی مرمت این بناها، مطابق با الگوی اولیه تاریخی به پایان رسیده است.

نوری گفت: این پروژه با هدف حفظ و نگهداری آثار تاریخی، هویت شهری و ارتقاء کیفیت محیط از نظر بصری و عملکردی در حال اجرا است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عوامل فنی و اجرایی این سازمان عملیات اجرایی کف‌سازی این پروژه را با جدیت تمام و تلاش شبانه‌روزی به مرحله اجرا گذاشته اند که طی هفته های آتی این پروژه جهت استفاده کسبه و بازاریان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

کد خبر 393614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.