صلاحیت شرکت‌های ساماندهی سگ‌ها در تهران استعلام می‌شود

اعضای کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران مقرر کردند که صلاحیت شرکت‌های پیمانکاری ساماندهی سگ‌های بدون صاحب از سازمان دامپزشکی استعلام شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید آرش حسینی میلانی عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ساماندهی و بررسی وضعیت بهداشتی سگ‌ها و حیوانات بدون صاحب یکی از موضوعات مهم در مدیریت شهری تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: در این زمینه اداره‌ کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پیش‌نویس بخشنامه‌ای را برای کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب تهیه کرده که نیازمند بررسی برای تدقیق بیشتر است. 

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه کنترل سگ‌های بدون صاحب به اداره‌ کل محیط زیست و توسعه پایدار محول شده، اظهار کرد: کارگروهی نظارتی در این چارچوب، تشکیل شده است.

وی گفت: در این کارگروه علاوه بر بخش‌های مختلف مدیریت شهری، تعدادی از تشکل‌های زیست محیطی و سازمان های مردم‌نهاد(سمن ها) نیز حضور دارند و درصددیم با همکاری سمن‌ها، دستورالعمل جامعی در این باره تهیه شود.

همکاری بین سازمانی در این باره کافی نیست

معاون شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به دستورالعمل مربوطه وزارت کشور در این‌باره تصریح کرد: براساس دستورالعمل وزارت کشور، بخش‌ها و دستگاه‌های مختلفی برای ساماندهی سگ‌های بدون صاحب و کنترل جمعیت آنها مسئولیت دارند، اما همکاری بین سازمانی در این باره کافی نیست. 

به گزارش ایمنا، ماه‌های اخیر موضوع ساماندهی و نگهداری سگ‌های بی‌صاحب در پایتخت خبرساز بوده به طوری که چند ماه پیش انتشار کلیپی از اقدام یکی از پیمانکاران در تلف کردن این حیوانات با تزریق سم جنجال به پا و سبب تجمع مدافعان حقوق حیوانات نیز شد که البته شهرداری تهران قرارداد آن پیمانکار را ابطال کرد.

کد خبر 393604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.