فضای سبز شهر اصفهان با کود کمپوست تیمار می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر فضای سبز شهر با کود کمپوست تیمار می شود و تأثیر رضایت بخش این کود، سبب شده تا شهروندان نیز برای استفاده از این کود در مصارف شخصی مانند باغچه‌های خانگی و باغات مشتاق شوند.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در کارخانه تولید کود آلی، علاوه بر کمپوست، زیرساخت تولید ورمی کمپوست که نوع دیگری از کود آلی با ارزش غذایی بالاست را هم تولید می­‌کنیم تا بتوانیم کودهای با ارزش تری را در اختیار بهره برداران قرار دهیم.

وی تصریح کرد: کمپوستی که در حال حاضر تولید می ­شود، در مقایسه با انواع کودها قیمت چندان بالایی ندارد و کشاورزان و باغداران می­ توانند کمپوست را جایگزین کودهای شیمیایی کنند بدون آنکه هزینه بالایی نیاز باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تاکنون پژوهش‌­های فراوانی در مورد ارزش غذایی کود کمپوست و تأثیرگذاری آن بر رشد انواع گیاهان انجام شده که همگی موفقیت این کود را از نظر تولید محصول سالم اثبات کرده­ است.

وی ادامه داد: خاک کشور از حیث برخورداری از مواد آلی در شمار خاک­ های فقیر قرار می­ گیرد و بدیهی است استفاده از این کود که به طور کامل از مواد ارگانیک تهیه شده، می­ تواند به جبران این کمبودها منجر شود.

دهنوی اظهار کرد: آثار زیان بار کودهای شیمیایی برای محیط زیست، سلامت انسان و سایر جانداران و همینطور کیفیت خاک، همواره تأیید شده و اصرار بر آن است تا از کودهای سالم‌تر استفاده شود.

وی تصریح کرد: شهروندان با تفکیک از مبدأ و جداسازی صحیح پسماند تر از سایر گروه ها شامل پسماند خشک، پسماند ویژه و پسماند الکترونیک می‌توانند به کاهش مصرف کودهای شیمیایی و حذف آثار نامطلوب آن کمک کنند، همچنین مصرف کنندگان کود مانند کشاورزان، باغداران و حتی شهروندان عادی برای باغچه‌ها و گیاهان خانگی، می‌توانند کود کمپوست و ورمی کمپوست را جایگزین کودهای شیمیایی کنند تا هم از ورود اثرات مخرب به محیط زیست جلوگیری کنند و هم به محصولات سالم و با کیفیت‌تری دست یابند.

کد خبر 393599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.