نظافت دو سوم شهر نجف اشرف توسط پاکبانان مشهدی

شهردار مشهد گفت: پاکبانان مشهدی کار نظافت دو سوم شهر نجف اشرف، معادل یک میلیون مترمربع را انجام می‌دهند و این شهر هفت مرتبه در طی شبانه روز پاکسازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی با تشریح روند خدمت رسانی شهرداری مشهد به زائران اربعین حسینی(ع) در کشور عراق، اظهار کرد: ۶۰۰ پاکبان به همراه ۳۲۰ اتوبوسران و عوامل فنی و اجرایی از شهرداری مشهد در شهر نجف اشرف حضور یافتند و به صورت ۲۴ ساعته و در سه شیفت مشغول خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به جابجایی روزانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار زائر از مرز مهران به نجف اشرف و بالعکس افزود: همچنین روزانه حدود ۲۰۰ تن زباله از شهر نجف توسط پاکبانان مشهدی جمع آوری می شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: پاکبانان مشهدی کار نظافت دو سوم شهر نجف اشرف، معادل یک میلیون مترمربع را انجام می‌دهند و این شهر هفت مرتبه در طی شبانه روز پاکسازی می‌شود.

وی با اشار به حضور چهار میلیون زائر خارجی و ۱۰ میلیون زائر عراقی در شهر نجف و کربلا به مناسبت اربعین حسینی گفت: حضور میلیونی زوار می طلبد که خدمت رسانی به صورت گسترده برنامه ریزی شود.

کلائی با اشاره به اعزام نیروهای خدماتی به مشهد به مناسبت دهه آخر صفر ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته با شرکت‌های هواپیمایی، نیروهای خدماتی به مشهد باز می‌گردند تا آماده خدمت رسانی به زائران دهه پایانی صفر در مشهد شوند.

وی با اشار به تقسیم وظایف صورت گرفته در ستاد خدمات سفر گفت: بسیاری از اقدامات با آستان قدس رضوی است البته شهرداری مشهد نیز با فعال تر کردن سازمان پایانه های مسافربری در انتقال زائران، سازمان حمل و نقل و ترافیک در ایمنی معابر و کنترل وضعیت ترافیک شهر، سازمان ساماندهی مشاغل شهری در تنظیم بازارهای میادین و سازمان های اتوبوسرانی، تاکسیرانی، قطار شهری و معاونت گردشگری و زیارت در بسیج امکانات خود می کوشد.

کد خبر 393588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.