جمع‌آوری بیش از هزار زباله‌گرد در کرمانشاه

مدیرکل اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه از برخورد جدی و قاطع با زباله‌گردها و همچنین متکدیان و معتادان متجاهر در سطح شهر با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان خبر داد.

غلامرضا شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انتشار و شیوع بیماری‌های مختلف توسط خودروهای زباله‌گرد و همچنین تهدید بهداشت عمومی و مخدوش کردن سیما و منظر شهری به واسطه فعالیت این خوردوها در سطح شهر که بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر زباله‌گرد در شهر کرمانشاه فعالیت دارند، یک معضل جدید اجتماعی در مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این افراد سودجو تهدید کننده بهداشت عمومی شهروندان، در مجموع روزانه درآمدی بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال از محل جمع‌آوری زباله‌ها کسب می‌کنند، افزود: با اخذ حکم قضایی و با همکاری فرماندهی راهور خودروهای زباله‌گرد توقیف می‌شوند.

مدیرکل اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر همواره خواسته مردم از ما بوده است و اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری آمادگی دارد که در اسرع وقت و در کمترین زمان چهره شهر را از معتادان متجاهر پاک کند، البته عملیاتی شدن این کار نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف برای نگهداری و درمان این افراد است.

وی از اجرای با شدت و اقتدار طرح ضربتی جمع‌آوری زباله‌گردها در سطح شهر کرمانشاه توسط ماموران اداره کل اجرائیات شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: جمع‌آوری زباله‌گردها با توجه به تردد زائران کربلای معلی از کرمانشاه و به دلیل ایجاد مشکلات بهداشتی و سلب آرامش و امنیت روانی شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

شهبازی اضافه کرد: این افراد علاوه بر مخدوش کردن چهره، سیما و منظر شهری، عامل انتقال و انتشار بیماری‌های مختلف در بین افراد جامعه هستند که به صورت مستمر باید جمع‌آوری آن‌ها انجام شود.

مدیرکل اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: گشت سیار جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر در سطح شهر کرمانشاه، تعدادی از معتادان متجاهر را جمع‌آوری و جهت سیر مراحل قانونی به اردوگاه چشمه سفید انتقال داده است.  

وی با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و تردد زائران کربلای معلی در شهر، اظهار کرد: گشت‌های سیار جمع‌آوری متکدیان متجاهر و کارتن‌خواب، با افزایش گشت‌زنی در سطح شهر با این مسئله با جدیت برخورد خواهند کرد تا شهری عاری از متکدی و کارتن‌خواب و بدون ایجاد مزاحمت یا برهم زدن امنیت روانی برای شهروندان و مسافران داشته باشیم.

کد خبر 393576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.