سالن کشتی پوریای ولی ۳۰ مهر افتتاح می شود

میرزایی گفت: استان‌های خوزستان و مازندران در کشتی ایران دریا هستند، اما از عمق این دریا کاسته شده است.

مصطفی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مسابقات کشوری کشتی  که ۱۸ تا ۱۹ مهرماه سال جاری به میزبانی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان در رشته‌ فرنگی بعد از یک دهه توانست به جمع شش تیم برتر کشور بپیوندد. تیم‌های خوزستان، تهران، قم، تیم دوم خوزستان و فارس جایگاه اول تا پنجم را به دست آوردند و تیم استان‌های مازندران، توابع تهران، البرز و لرستان جایگاه‌ هفتم تا دهم را کسب کردند.

وی افزود: در مسابقات کشوری کشتی در خوزستان، مهدی زاده که سومی باشگاه‌های جهان را در کارنامه‌ خود دارد نایب‌قهرمان شد. همچنین جواد صابری که در ابتدای سال به مقام اول مسابقات کارگران جهان دست پیداکرده بود در این مسابقات جایگاه سوم را گرفت.

رئیس هیئت کشتی اصفهان در خصوص جوان بودن تیم اعزامی به مسابقات کشوری کشتی در خوزستان، تصریح کرد: به دلیل این‌که کشتی گیران بتوانند سال‌های بیشتری در عرصه‌ مسابقات بمانند و برای اصفهان افتخار کسب کنند در این مسابقات میدان را در اختیار جوانان قرار دادیم و با اعتماد به جوانان، بعد از گذشت ۱۰ سال تیم جوانان را به مسابقات کشوری رده بزرگ‌سالان اعزام کردیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته مسابقات کشوری کشتی در اصفهان برگزار شد و کشتی گیران فرنگی کار اصفهانی توانستند در گروه (ب) قهرمان کشور شوند؛ نوجوانان فرنگی و آزاد نیز در گروه خود اول شدند.

میرزایی با اشاره به آمار فوق و حضور مربیان و کشتی گیران اصفهانی در اردوهای تیم ملی گفت: نتایج و آمار به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که کشتی اصفهان در حال پیشرفت است، اما راضی‌کننده نیست، هدف ما  قرار گرفتن کشتی گیران اصفهانی بر روی سکوهای آسیایی و جهانی است.

رئیس هیئت کشتی اصفهان با اشاره به استقبال کم ورزشکاران از کشتی، تصریح کرد: درگذشته چند رشته‌ ورزشی محدود وجود داشت و این‌همه تنوع  سبک‌ها مختلف نبود؛ اما اکثر جوانان یا به کشتی روی می‌آوردند یا به بوکس. در حال حاضر جوانان بیشتر به رشته‌هایی روی می‌آورند که ریاضت کمتری داشته باشد و راحت‌تر به مدال برسند، ورزش کشتی نیازمند ریاضت و تمرین بسیار است به همین دلیل استقبال از کشتی کاهش یافته است.

 میرزایی افزود: استقبال کم از رشته‌ کشتی تنها در اصفهان نیست و در کل استان‌ها دیده می‌شود. برای مثال در گذشته همدان صدها کشتی‌گیر ملی‌پوش داشت و قطب کشتی ایران بود؛ سالن‌های استان مازندران در گذشته پر از کشتی‌گیر بود، ولی در حال حاضر سالن‌ها خلوت‌تر شده است. درست است که استان‌های خوزستان و مازندران دریا کشتی ایران هستند، اما از عمق این دریا کاسته شده است.

میرزایی با اشاره به گذشت یک سال از ریاستش در هیئت کشتی اصفهان، گفت: در یک سال گذشته علاوه بر بعد قهرمانی و مسابقات کشتی از لحاظ عمرانی و ساخت‌وساز نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. برای مثال سالن اختصاصی کشتی پوریای ولی که بعد از گذشت نیم‌قرن، بازسازی و مرمت شد و در۳۰ مهرماه با حضور معاون وزیر افتتاح می‌شود. همچنین در بعضی از شهرستان‌ها، خانه‌های کشتی افتتاح‌شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ روز پیش خانه‌ کشتی عبدالله موحد در کاشان، با حضور شخص عبدالله موحد که یکی از بزرگان کشتی جهان است، افتتاح شد. در زرین‌شهر، فولادشهر، چم گرگان و گلپایگان نیز خانه‌های کشتی افتتاح‌شده است.

میرزایی افزود: اگر کمیت بالا برود کیفیت نیز بالا می‌رود. در تلاش هستیم که زیرساخت‌های مناسبی برای کشتی فراهم کنیم.

میرزایی در خصوص تلاش برای جذب و استعدادیابی، گفت: با تعاملاتی که هیئت کشتی اصفهان با آموزش‌وپرورش داشته است، مربیان استعداد یاب در مدارس شهرستان‌ها و مناطق مختلف حضور پیدا  و  دانش‌آموزانی که مستعد هستند را جذب می‌کنند.

وی ادامه داد:جذب ورزشکار مهم است، اما استعدادپروری مهم‌تر است. این کار نیازمند زمان زیادی است. برای مثال یک فرد برای حضور در مسابقات جهانی و المپیک به یک برنامه‌ ۸تا۱۰ ساله نیاز دارد.

کد خبر 393575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.