۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
نماد بازیافت کپنهاگ

طراحان در مرکز کلانشهر کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک، با استفاده از کاغذهای باطله پاویونی بسیار بزرگ ساخته‌اند که نظر بسیاری از مردم شهر و حتی معماران را به خود جذب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طراحان با جمع‌آوری کاغذهای باطله از سراسر پایتخت دانمارک پاویونی برای نمایشگاه هنر کپنهاگ احداث کردند تا سبک طراحی جدید و پایدار خود را در معرض عموم مردم، به‌خصوص سایر طراحان و معماران بگذارند. نمایشگاه هنر کپنهاگ در پنجمین فصل خود بر طراحی پاویون‌ها تمرکز داشت و طراحان و معماران زیادی را به خلق سازه‌های پایدار، شهرنشینی و استفاده از مواد بازیافتی دعوت کرده بود.

سازندگان پاویون کاغذی در نظر داشتند در اثر هنری خود پایداری را با دوام مواد سازنده تلفیق کنند چرا که اثر هنری فوق تنها به مدت سه روز در نمایشگاه برقرار بود و طراحان می‌‍خواستند از کاغذهای باطله برای احداث آثار هنری بعدی خود بهره گیرند. هدف معماران از انتخاب کاغذ، علاوه‌بر دوام و قابلیت استفاده دوباره از آن، خلق سازه‌ای منحصربه‌فرد بود که بدون شک در نمایشگاه هنر کپنهاگ نظیر نداشت.

طراحان برای ساخت پاویون کاغذی خود از لانه‌سازی شاپرک‌ها الهام گرفتند، چرا که این حشره زیبا برای ساخت آشیانه خود از مواد بازیافتی محیط اطراف خود به بهترین شکل بهره می‌گیرد. علاوه‌براین، انتخاب طرح آشیانه شاپرک برای پاویون می‌توانست دیگر معماران را به سمت ایجاد پیوند بین سازه‌هایی شبیه به آشیانه حشرات و جانواران و محیط شهری اطراف آن سوق دهد.

جالب‌تر از همه این‌که، کاغذهای باطله‌ای که برای ایجاد پاویون کاغذی به کار برده شد همگی از اطراف کپنهاگ جمع‌آوری شد که همین امر ساکنان شهر و سایر طراحان و معماران را به استفاده از مواد بازیافتی تشویق می‌کرد. پس از اتمام سه‌روزه نمایشگاه هنر پایتخت دانمارک، پاویون فوق با اندکی تغییر در ظاهر به محل دائمی خود در یکی از موزه‌های هنر شهر انتقال داده شد.

کد خبر 393569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.