تغییر کاربری اراضی باغبادران، زیر تیغ قانون

شهردار باغبادران گفت: با تخریب باغات، بیشه‌زارها و تغییر کاربری آن‌ها با جدیت برخورد می‌شود، اجازه نمی‌دهیم سرمایه‌های ملی دستخوش تخلفات و سودجویی‌ها شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، حجت‌الله امینی در نشست با مسئولان این شهرستان با اشاره به لزوم مقابله با تخلفات ساختمانی در باغبادران، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهر ساحلی باغبادران وجود فضای سبز بکر و بیشه‌زارها است، اما برخی افراد برای کسب درآمد بیشتر دنبال تخریب اراضی، بریدن درختان و احداث بنا هستند که تنها ثمره آن از بین رفتن فضاهای سبز و منابع خدادادی است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، مدیریت شهری باغبادران دنبال برخوردهای قانونی با اینگونه اقدامات بوده و یکی از ابزارهای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها بالا بردن هزینه ارتکاب اینگونه تخلفات است که نقش بسزایی در کنترل توسعه شهری، حفظ کاربری و سرانه فضای سبز شهری دارد.

شهردار باغبادران با بیان اینکه تا وقتی زیرساخت‌های قانونی مهیا نشده و فرهنگ‌سازی در جامعه انجام نشود، افزایش نرخ جریمه‌های تخلفات ساختمانی در کاهش تخلفات بی‌تأثیر است، تصریح کرد: جریمه‌های نقدی به تنهایی بازدارنده نیست.

امینی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که افراد بجای تخریب باغات و بیشه‌زارها به سمت سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که در توسعه گردشگری شهری تاثیرگذار است، جذب شوند.

وی عنوان کرد: بستر سرمایه‌گذاری در شهر باغبادران فراهم و در بسته حمایتی شهرداری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آماده ارائه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شده است.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش ساخت مسکن نیز از زمینه‌های سودآور سرمایه‌گذاری در این شهر است.

کد خبر 393564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.