۱۰ هکتار از مراتع مجاور روستای اوره نطنز در آتش سوخت

فرماندار نطنز با بیان این که ۱۰ هکتار از مراتع مجاور امامزاده سلطان گروه آباد روستای اوره نطنز دچار آتش سوزی شد علت آن را بی‌احتیاطی و سهل انگاری مسافران و زائران در روشن گذاشتن آتش اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رمضانعلی فردوسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ساعت ۱۲ امروز حدود ۱۰ هکتار از مراتع مجاور امامزاده سلطان گروه آباد واقع در روستای اوره نطنز دچار آتش‌سوزی شد که به محض اطلاع، عوامل یگان امدادی، نیروهای حفاظت از منابع طبیعی و با همکاری نیروهای بسیج و سپاه و نیروی های امداد مردمی در محل حضور پیدا کرده و از سرایت آتش جلوگیری کردند.

وی افزود: بر اثر اشتباهات و سهل انگاری برخی گردشگران از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶۰ هکتار از مراتع  منطقه حفاظت شده کرکس نطنز در آتش سوخته است.

رئیس ستاد پیشگیری هماهنگی فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان نطنز گفت: بی‌احتیاطی و سهل انگاری برخی مسافران و زائران در روشن گذاشتن آتش عامل آتش‌سوزی حدود ۱۰ هکتار از مراتع این روستا اعلام شد.

فرماندار نطنز  گفت: وزش باد باعث گسترش آتش در مراتع  مورد نظر شد.

یادآور می‌شود، در ایام تابستان امسال مقدار قابل توجهی از مراتع روستاهای فریزهند و بیدهند از توابع بخش مرکزی نطنز بر اثر بی دقتی برخی گردشگران در آتش سوخت و خسارات فراوانی بر جای گذاشت.

کد خبر 393563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.