۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
ارتش سوریه وارد عین العرب شد

 ارتش سوریه وارد شهر عین العرب (کوبانی) در مرز این کشور با ترکیه شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم ورود نیروهای سوری بر اساس توافقی صورت گرفت که با نظارت روسیه میان دولت سوریه و منطقه خودمختار کردهای شمال شرق سوریه، امضا شد.

این اقدام با عبور نیروهای ارتش سوریه از رودخانه فرات و تجمع آنها در نزدیکی پل «قره قوزان» واقع بر روی این رودخانه  نزدیک عین العرب و تدارک برای ورود به این شهر صورت گرفت.

پس از آغاز حمله ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) خواستار حمایت دمشق برای حفظ مناطقی شدند که از زمان بیرون راندن تروریست‌های داعش کنترل آن را در اختیار دارند.

با اعلام خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه که همواره از شعارهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود، ترکیه که نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا را خطری برای مرزهای جنوبی خود می‌داند عملیاتی را برای ایجاد منطقه عمق و دور کردن نیروهای کرد از مرزها مشترک با سوریه آغاز کرد.

کردهای سوریه نیز با رها شدن ازسوی آمریکا خواستار حمایت از آنها توسط ارتش سوریه مقابل حملات ترکیه شدند.

ارتش سوریه روز گذشته کنترل کامل منبج و شهرک های اطراف آن را به دست گرفت.

آمریکا پیش از این دارای ۱۹ پایگاه نظامی در سوریه بود که به صورت غیرقانونی به این کشور وارد و در آن پایگاه ایجاد کرده بود.

بر اساس برخی آمارها حدود ۶ تا ۷ هزار نظامی آمریکایی در سوریه مستقر هستند که قرار است خروج آنان از این کشور در آینده نزدیک آغاز شود.

کد خبر 393560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.