محله تاریخی سنگ سیاه بهسازی می‌شود

مدیر منطقه هشت شهرداری شیراز گفت: محله تاریخی گذر سنگ سیاه ساماندهی و مسیرهای گردشگری سیاحتی و زیارتی در بافت تاریخی شیراز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهدی قلندری با اشاره به قدمت گذر تاریخی سنگ سیاه و اهمیت آن در زمینه های مذهبی و صنعت گردشگری، اظهار کرد: در این پروژه طول محور، بدنه، کف و فضاهای اطراف این گذر تاریخی بهسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح و محدود کردن تردد خودروها، شاهد افزایش رضایتمندی و امنیت روحی و روانی کسبه و ساکنین، خدمات‌دهی بهتر به زائران، رونق صنعت گردشگری و ایجاد خانه‌های بوم‌گردی و اقامتی خواهیم بود.

مدیر منطقه هشت شهرداری شیراز افزود: با توجه به اینکه در تمام دنیا، بافت تاریخی شهرها به عنوان با ارزش‌ترین منطقه شهر، از اهمیت خاصی برخوردار است و هویت، فرهنگ،  تاریخ و تجارت هر شهر را در بر می‌گیرد، در همین راستا طرح توسعه گردشگری و ارتقاء سطح کیفیت زندگی، همچنین طراحی گذرهای پیاده با استفاده از مصالح سنتی و استقرار فضاهای مذهبی در این محور تاریخی مدنظر قرار گرفته شده است.

قلندی گفت: طرح ورودی ضلع جنوبی محله سنگ سیاه از طرف بلوار سیبویه تا حرم مطهر (ع) و امامزادگان واجب التعظیم را پوشش می‌دهد.

کد خبر 393522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.