بیشترین دلیل مراجعه به مراکز مشاوره اصفهان چیست؟

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: بر اساس مراجعات حضوری یا مشاوره‌های غیرحضوری خط ۱۴۸۰ بیشتر تماس گیرنده‌ها موضوعاتشان در ارتباط با مشکلات مربوط به کودکان و نوجوان یا مشکلات خانوادگی بوده است.

محمدسعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار بیشترین موضوعات رسیده به کلینیک‌های مشاوره اظهار کرد: بر اساس مراجعات حضوری یا مشاوره‌های غیرحضوری خط ۱۴۸۰ بیشتر تماس گیرنده‌ها موضوعاتشان در ارتباط با مشکلات مربوط به کودکان و نوجوان یا مشکلات خانوادگی بوده است.

وی تقویت و توسعه مراکز مشاوره را ضروری دانست و افزود: حدود ۲۶۷ مرکز و کلینیک مشاوره عمومی در استان فعال است همچنین خط مشاوره غیرحضوری ۱۴۸۰ به افرادی که رغبت به مراجعه حضوری ندارند خدمات مشاوره‌ای را ارائه می‌دهد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان تصریح می‌کند: تأثیرات محیطی و آموزش‌های خود مراقبتی نقش بسیاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روانی دارد تا حدی که سازمان بهزیستی امسال طرح مانا با عنوان" مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران" را اجرایی کرد.

 وی در خصوص این طرح خاطرنشان کرد: در این طرح توسط آموزش‌هایی که به سمن‌ها یا گروه‌های همیار سلامت داده شد برای مقطع سنی ۱۳ تا ۱۸ سال آموزش‌های متمرکز بر مشارکت‌های اجتماعی، توانمندسازی شامل خود مراقبتی و ارتقای آگاهی دانش‌آموزان در مقابله با آسیب‌ها برگزار شد.

محمدی با اشاره به وجود طرح‌های متنوع و مستمر در بهزیستی استان گفت: بیشتر طرح‌ها از سال گذشته تاکنون به صورت مستمر انجام می‌شوند که بسیاری شهروندان با آنها آشنا هستند و از آن جمله می‌توان به طرح‌های مهارت‌های زندگی و طرح ماد، مشارکت اجتماعی دانش آموزان که با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود اشاره کرد.

کد خبر 393518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.