جذب ۹ هزار پرستار در سال آینده/ ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه علم و صنعت مسموم شدند

مسمومیت ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه علم و صنعت، مرگ یک نفر بر اثر صاعقه، کشف ۵۰ کیلوگرم حشیش در خاتم، جذب ۹ هزار پرستار در سال آینده و تکذیب سهمیه بندی بنزین برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در بیست و چهارم مهرماه است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، معید مهدیان دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت با بیان این که دانشجویانی که دچار مسمومیت شده‌اند، از دیروز تاکنون در رفت‌وآمد به درمانگاه هستند، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان مسموم شده‌اند و نمی‌دانیم که مسمومیت دانشجویان از غذای ظهر دیروز یا شب دو روز قبل بوده یا خیر.

این دانشجوی دانشگاه علم‌وصنعت با اشاره به تجمعی که هم‌اکنون در این دانشگاه در اعتراض به مسمومیت دانشجویان شکل گرفته است، گفت: در حال حاضر دانشجویان جلوی سردر اصلی دانشگاه علم‌وصنعت تجمع کرده‌اند و ظرف‌های غذا را بر روی زمین چیده‌اند. فکر می‌کنم یک یا دو نفر الان بستری هستند، ولی بچه‌ها مدام در حال رفت‌وآمد به درمانگاه‌ هستند.

وی افزود: تنها واکنش مسئولان دانشگاه این بوده که رئیس دانشگاه در مصاحبه‌ای گفته فقط ۲۵ تا ۳۰ دانشجو به علت تب‌ولرز به بهداری دانشگاه مراجعه کرده‌اند.     

هیچ محدودیتی در کارت‌های سوخت شخصی وجود ندارد

شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرد هیچ محدودیتی در کارت‌های سوخت شخصی وجود ندارد، و هر کارت در ماه می تواند ۲۰۰ لیتر بنزین دریافت کند.
 در حالی که برخی از افراد که با کارت شخصی سوخت برای دریافت بنزین اقدام می‍کنند از قطع نازل بعد از دریافت ۳۰ لیتر بنزین شکایت دارند، اما به گفته شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‍های نفتی، سقفی برای دریافت بنزین با کارت‍های سوخت وجود ندارد و سهمیه‌بندی این کارت‌ها تکذیب می‌شود.
همچنین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده که ممکن است کارت‌های سوخت شخصی این افراد با مشکل روبرو شده باشد، بنابراین لازم است تا ضمن تماس با شماره ۰۹۶۲۷، از سلامت کارت خود مطمئن شوند.   

پرداخت مقرری بازنشستگی به ۱۰۰ هزار خانوار روستایی

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون به حدود ۱۰۰ هزار خانوار روستایی، مقرری بازنشستگی پرداخت می‌شود که ۲۷ درصد آن را مربوط به جامعه زنان سرپرست خانوار می‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار بیان کرد: سه هفته گذشته مصوبه‌ای در جلسه هیات وزیران تصویب شد که بر اساس آن کلیه اقشار باقی مانده از بیمه درمان و سلامت متناسب با آزمون وسعی، مجددا در چارچوب دریافت بیمه خدمات درمانی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: این افراد می‌توانند در تاریخ‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت و درمان و مجموعه خدمات درمانی سلامت، مراجعه کرده و از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.
وزیر تعاون، کار و تعاون اجتماعی خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از بانوانی سرپرست خانوار در حوزه روستایی زندگی می‌کنند تحت پوشش بیمه عشایر و روستاییان کشور قرار گرفته و از آن بیمه می‌توانند استفاده کنند.          

  کشف ۵۰ کیلو حشیش در خاتم

 سرهنگ غلامرضا کشوری فرمانده انتظامی شهرستان خاتم گفت: با تلاش ماموران انتظامی ۵۰ کیلوگرم حشیش از یک سواری دنا در این شهرستان کشف و ۲ متهم در این رابطه دستگیر و به دادسرا معرفی شدند.          

محدودیتی برای بازگشت زائرانی که گذرنامه را گم کرده باشند، وجود ندارد.

معاون عملیات ناجا اعلام کرد که محدودیتی برای بازگشت زائرانی که گذرنامه یا برگ ترددشان را گم کرده‌ باشند به کشور وجود ندارد.
وی با بیان اینکه مشکل خاصی برای تردد در مرزهای چهارگانه وجود ندارد، افزود: تهمیدات لازم برای بازگشت زوار به کشور نیز اتخاذ شده است و ماموران پلیس و دیگر دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند.
معاون عملیات ناجا در مورد افرادی که ممکن است گذرنامه یا برگ تردد خود را گم کرده باشند نیز گفت: اگر زائران گذرنامه یا برگ تردد خود را گم کرد باشند می‌توانند به سرکنسولگری کشورمان در شهرهای کربلا، نجف، بغداد، سامرا و کاظمین رفته و مشکل خود را حل کنن. اما اگر این افراد به مرز هم بیایند مشکلی برایشان وجود نداشته و ماموران مرزبانی و پلیس گذرنامه مشکل را مرتفع خواهند و مانعی برای ورود به کشور وجود ندارد.           

جذب ۹هزار پرستار در سال آینده

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در رابطه با استخدام و کمبود پرستار در کشور توضیح داد: ۹ هزار دستور استخدام توسط وزیر بهداشت صادر شد که از این تعداد ۵ هزار نفر پرستار بودند و کارهای جذب آن‌ها انجام شده است. مابقی این افراد از گروه‌های بهیار و بهورز هستند که برای مراکز تازه تأسیس جذب شده‌اند.
وی در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای جذب پرستاران در سال آینده توضیح داد: در سال آینده برنامه‌ای برای جذب ۹ هزار پرستار جدید در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با تلاش وزیر بهداشت این گام مثبت در راستای رفع کمبود پرستار در مراکز درمانی برداشته شود.       

صاعقه در کازرون جان یک نفر را گرفت

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی کازرون از مرگ یک نفر بر اثر برخورد صاعقه با وی خبر داد و افزود: پس از اعلام وقوع حادثه ماموران به محل اعزام شدند و در اولین بررسی ها مشاهده کردند یکی از اهالی آن روستا که برای بازدید از کندوهای عسل خود به کوهستان رفته بوده است، بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داده است.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: پس از تشکیل پرونده مقدماتی ،جسد نامبرده به سردخانه منتقل شد.              

کد خبر 393516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.