کشت دانه‌های روغنی به کشاورزان توصیه می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تأکید بر لزوم توسعه کشت کلزا در بخش کشاورزی، گفت: کشت دانه‌های روغنی نیار کشور به واردات روغن خوراکی را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، مهرداد مرادمند عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های بخش کشاورزی و دامی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: برای تسریع در روند پیشرفت پروژه‌های بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان و جلوگیری از رکود آن‌ها، اعتبار مورد نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.

وی گفت: با بررسی‌های انجام شده آب مورد نیاز پروژه‌های کشاورزی و دامی از محل منابع آب شهرستان در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به مشکلات ناشی از نبود تأمین نهاده‌ در بخش دامداری گلپایگان، افزود: به کشاورزان منطقه قول مساعد می‌دهیم که در مدت کوتاهی مشکل در تامین نهاده دامی رفع شود.

مرادمند با بیان اینکه در سال‌های اخیر با توجه به نیاز کشور به واردات روغن خوراکی وزارت جهاد کشاورزی کشت دانه‌های روغنی را به کشاورزان توصیه دارد، گفت: اگر در شهرستان گلپایگان سطح زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا توسعه یابد کارخانه فرآوری روغن در این شهرستان احداث می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کشت محصولات به روش گلخانه‌ای  مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش می‌دهد، گفت: از کشاورزانی که محصولات گلخانه‌ای بکارند حمایت خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با اجرای طرح‌های پرورش دام و طیور  گلپایگان شاهد رونق تولید آن خواهیم بود زیرا این شهرستان ظرفیت خوبی از لحاظ وجود علوفه و متناسب بودن آب و هوا برای پرورش دام و طیور دارد.

مرادمند با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای مرمت قنوات شهرستان پرداخت می‌شود، گفت: بازسازی بندهای قدیمی شهرستان در بخش کشاورزی تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات دامی و لبنی با احداث گاوداری صنعتی

فرماندار گلپایگان نیز در این بازدید اظهار کرد: گلپایگان قطب تولیدات دامداری و کشاورزی کشور بوده و با احداث دو واحد صنعتی گاوداری با سی و پنج هزار رأس دام، تولید محصولات دامی و لبنی ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

حسین یارمحمدیان با بیان اینکه بندهای خاکی با مجوزهای امور منابع آب و همکاری فنی سازمان جهادکشاورزی استان احداث می‌شود، افزود: با اجرای طرح‌های گردشگری و برنامه‌های تفریحی در مسیر بندها در رودخانه اناربار توسط شهرداری زمینه جذب توریست و گردشگر در شهر گلپایگان  فراهم می‌شود.

کد خبر 393509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.