نیمکت خندان، نماد صلح جهانی شد

نیمکت موقتی به شکل یک لبخند در مقابل دفتر مرکزی سازمان ملل متحد در نیویورک احداث شده است که نماد صلح برای مردم شهر بشمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران شرکت بین‌المللی اسنوهتا در نیویورک نیمکتی به شکل یک لبخند در مقابل دفترمرکزی سازمان ملل متحد این ایالت بنا کرده‌اند تا صلح و آرامش را به مردم یادآوری کنند.

این نیمکت که به طور موقت در منهتن واقع شد، قرار بود پس از تعطیلات تابستان به مکان ابدی خود در کلانشهر اسلو، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور نروژ، انتقال یابد. نیمکت صلح در اسلو در مکانی واقع خواهد شد که هر ساله در آن جشن جایزه صلح نوبل برگزار می‌شود.

نیمکت صلح که به شکل یک لبخند طراحی شده است که اگرچه راه‌حلی برای حل مشکلات جهان به شمار نمی‌رود، بااین حال می‌تواند لبخند را به تمام عابران یادآوری کند.این نیمکت در قسمت مرکزی به زمین متصل شده است و دو طرف آن به صورت خمیده به سمت بالا امتداد یافته است.

هدف معماران از انتخاب طرح منحنی نیمکت صلح، کنار هم نشاندن و ایجاد نوعی صمیمیت، حس نزدیکی جسمی، تقویت تعاملات بین آن‌ها و درک متقابل بین کاربران در قسمت وسط نیمکت بود، چرا که امکان نشستن در دو طرف خمیده آن وجود ندارد و مردم تنها باید به طور فشرده در قسمت متصل به زمین بنشینند.

از نظر سازندگان نیمکت صلح، گفتگو بهترین راهکار برای ایجاد صلح بین افراد مختلف است، بنابراین با در کنار هم نشاندن مردم گفتگو بین آن‌ها رخ خواهد داد که این امر به نوبه خود می‌تواند به برقراری پیوند و صلح میان مردم بیانجامد.

نیمکت صلح وزنی برابر با ۴۰۰ پوند دارد و فضایی به اندازه ۲۱ فوت را به خود اختصاص داده است. این نیمکت از ترکیب آلومینیوم آنودایزشده و فلز هیدرولیکی ساخته شده است، که این فلز در مقابل فلز معمولی ۳۰ درصد کاهش انتشار گازهای کربن را به دنبال دارد.

کد خبر 393506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.