به روزرسانی ۲۰ مورد از کاربری‌های مختلف در نقشه شهر قزوین

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: ۲۰ مورد از کاربری‌های مختلف شهر در نقشه قزوین به روزرسانی شده است.

به گزارش ایمنا، حمید ضیائی با تشریح عملکرد اداره سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) این معاونت در شش ماه نخست امسال، اظهار کرد: شش لایه GIS شهری به منظور استفاده شهروندان در این مدت تهیه و به روزرسانی شده است.

وی تهیه نقشه‌های اصلاحی و به روز نگه‌داشتن نقشه‌های شهری و تبدیل فرمت نقشه‌ها از محیط CAD به  GIS را از وظایف اداره سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی عنوان کرد و گفت: نظارت بر تهیه پروژه‌های نقشه‌برداری شهرداری در محیط GIS، تهیه بانک اطلاعات نقشه‌های شهری، تهیه نقشه‌های اصلاحی محدوده شهری، به روز کردن نقشه طرح تفصیلی و اعمال تغییرات انجام شده، ارائه آمار و اطلاعات از کاربری‌ها و شبکه معابر و ارتباط مستمر با ادارت اجرایی استان در خصوص تبادل اطلاعات نقشه‌های پایه شهری از وظایف اصلی این اداره است.

ضیائی با بیان اینکه در این مدت ۱۰ جلسه مرتبط با GIS برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱ مورد اطلاعات توصیفی در محیط GIS وارد شده است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین، افزود: همچنین در شش ماهه ابتدای سال جاری اطلاعات و نقشه‌های مورد نیاز در سیستم شهرسازی سرا نیز به روزرسانی شده است.

کد خبر 393493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.