ماهانه ۳ هزار تماس با آتش‌نشانی شاهرود برقرار می‌شود

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود گفت: میانگین تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ این سازمان، ماهیانه سه هزار تماس در است.

به گزارش ایمنا، محمدحسن رضایی با بیان اینکه سازمان‌های آتش‌نشانی با هدف نجات جان و اموال انسان‌ها در زمان وقوع آتش‌سوزی و دیگر سوانح و حوادث تشکیل شده است، اظهار کرد: متوسط زمان رسیدن به محل حادثه سه دقیقه و ۳۰ ثانیه است.

وی تصریح کرد: نجات جان انسان‌ها، مهار و اطفاء حریق و حفاظت از ثروت‌های ملی در آتش‌سوزی و عوارض و سوانح ناشی از آن، برنامه‌ریزی و تعیین خط مشی در امور مربوط به آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، نظارت و کنترل بر رعایت شرایط ایمنی در ساختمان‌ها و استانداردهای تجهیزاتی ساختمانی در مقابل سوانح گوناگون از قبیل زلزله، وآتش سوزی و سیل از وظایف سازمان آتش‌نشانی است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود ادامه داد: انجام ترتیبات و تمهیدات لازم برای کاهش اثرات سوء ناشی از حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی، نظارت بر عملیات موسسات و شرکت‌های دولتی و خصوصی و ارایه آموزش‌های لازم در امور آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در سطوح مختلف از دیگر خدمات این سازمان به شهروندان است.

رضایی خاطرنشان کرد: میانگین تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ شاهرود سه هزار تماس در ماه است که از این میزان ۱۰ درصد مشاوره و کسب اطلاعات، ۶۰ درصد مزاحمت تلفنی و ۳۰ درصد مربوط به حوادث است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان این سازمان در یک ماه اخیر ۷۶ عملیات اطفاء حریق و ۱۹۰ مورد امداد و نجات انجام داده‌اند، تاکید کرد: در پنج ماه گذشته کلاس‌های آموزشی و پیشگیری در مساجد، مدارس و محلات برگزار و عملیات جمع‌آوری دپوهای لاستیک و چوب اجرا شده و سه دستگاه وانت کارا خریداری شده است.

کد خبر 393487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.