صدور بلیت تک‌سفره ویژه زائران در ایستگاه‌های متروی مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از تجهیز ایستگاه‌های متروی این شهر به دستگاه‌های صدور بلیت تک‌سفره خبر داد و گفت: امکان خرید بلیت تک سفره دو بعدی(QR) به صورت الکترونیک از طریق دستگاه‌های TVM مستقر در تمام ایستگاه‌های متروی مشهد فراهم شده است.

محمدجواد رجائیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به موقعیت و شرایط ویژه کلانشهر مشهد، مدل‌های پرداخت کرایه برای استفاده از حمل ونقل عمومی در این شهر بسیار متنوع است، از این رو روش‌های مختلفی پیش‌بینی شده تا شهروندان و زائران و مجاوران به آسانی امکان استفاده از آن را داشته باشند.

رجائیان با بیان اینکه شهروندان مشهدی برای استفاده از حمل ونقل عمومی و پرداخت کرایه از «من‌کارت»، استفاده می‌کنند، افزود: ارایه بلیت تک سفره روی پیام‌رسان گپ، استفاده دستگاه‌های صدور بلیت تک نفره و نرم‌افزار کیف پول کیپاد دیگر روش‌هایی است که شهروندان با هر نوع سطح سواد می‌توانند برای پرداخت کرایه حمل ونقل عمومی شهر مشهد استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به استفاده نکردن برخی شهروندان و زائران در ابتدا امکان تهیه بلیت تک‌سفره فراهم شد؛ به نحوی که شهروندان برای خرید بلیت تک‌سفره از طریق چندین باجه و یا واحدهای تجاری مستقر در داخل فضاهای ایستگاه‌های مترو به تعداد محدود، اقدام می‌کردند؛ اما با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، از این پس شهروندان می‌توانند با استفاده از کارت بانکی خود، نسبت به خرید بلیت تک‌سفره QR از طریق دستگاه‌های TVM مستقر در تمام ایستگاه‌های مترو اقدام کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر این امکان در ۲۵ ایستگاه متروی مشهد شامل ۱۹ ایستگاه خط یک (شامل غدیر، پروین اعتصامی، ۱۷ شهریور، بسیج، امام خمینی(ره)، شریعتی، قائم، طالقانی، فلسطین، آزادی، کوثر، سیدرضی، هفت تیر، اقبال لاهوری، نمایشگاه، کوهستان، وکیل‌آباد، بوستان ریحانه، فرودگاه) و شش ایستگاه خط دو (شامل طبرسی، فجر، نبوت، شهید مفتح، راه آهن، شهدا، سعدی) فراهم شده است.

وی با اشاره به مزیت تهیه بلیت‌های تک‌سفره قطارشهری، تصریح کرد: توجه به اینکه تا پیش از این بلیت‌های QR تنها به‌صورت چاپی عرضه می‌شد، افزایش امکان تهیه بلیت‌های تک‌سفره و ارائه این قابلیت جدید، علاوه بر کاهش هزینه‌های چاپ و جلوگیری از هدررفت کاغذ، باعث افزایش سرعت دریافت خدمات و صرفه‌جویی در وقت شهروندان مانند کاهش صف انتظار در باجه‌ها و یا دغدغه بسته بودن باجه‌های فروش بلیت خواهد شد.

رجائیان افزود: با وجود محدودیت‌های سخت‌افزاری، تا پایان مهرماه تمامی دستگاه‌های مستقر در تمامی ایستگاه‌های قطارشهری بروزرسانی و آماده ارائه خدمات می‌شوند.

وی با بیان اینکه نرخ بلیت تک سفره مترو با نرخ بلیت‌های عادی متفاوت است، افزود: اگر مسافر کرایه خود را با استفاده از «من‌کارت» پرداخت کند ۸۰۰ تومان، اما با استفاده از بلیت تک سفره باید ۱۲۰۰ تومان کرایه برای استفاده از مترو پرداخت کند.

کد خبر 393475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.