این افراد پروتئین بیشتری بخورند!

به طور کلی مصرف روزانه هشت گرم پروتئین برای هر ۱۰ کیلوگرم وزن، کافی است، اما کارشناسان تغذیه معتقد هستند که برخی افراد می‌توانند از میزان پروتئین بیشتری بهره‌مند شوند.

به گزارش ایمنا، اگر شما بتوانید پروتئین مورد نیاز بدن خود را به صورت ترکیبی تأمین کنید، بیشترین سود را به بدنتان رسانده‌اید؛ به عنوان مثال برای دریافت ۵۰ گرم پروتئین ترکیبی می‌توانید روزی ۲۱ گرم مرغ، دو عدد تخم‌مرغ، دو قاشق غذاخوری کره بادام‌ زمینی و هشت گرم ماست را در وعده‌های مختلف غذایی مصرف کنید. د رادامه شما را با افرادی که به پرونئین بیشتری نیاز دارند، آشنا می‌کنیم:

بدنسازان: شما به عنوان یک ورزشکار ممکن است به دلیل تعریق شدید، صدمات خفیف مکرر مانند کشیدگی عضلانی، پیچ‌خوردگی و التهاب‌ و همچنین فشار فیزیولوژیک، دچار اتلاف پروتئین بیشتری از بدنتان شوید. اگر به منظور پرورش عضلات به کار با وزنه روی بیاورید نیز نیاز بیشتری به مصرف پروتئین خواهید داشت. ورزشکاران استقامتی می‌توانند از مقادیر بالایی پروتئین تا حد ۱.۵ تا دو گرم در هر کیلوگرم وزن بدن خود استفاده کنند.

افرادی که مستعد افزایش وزن هستند: مصرف مقادیر بالای پروتئین، فرایند هضم آن را کند می‌کند، همین احساس سیری را در فرد طولانی‌تر خواهد کرد و تثبیت قند خون را به همراه خواهد داشت. این روند برای کسانی که قصد دارند وزن کم کنند، مفید است. در طول برنامه کاهش وزن، مصرف پروتئین منجر به کاهش از دست‌دادن توده عضلانی نیز می‌شود. در واقع حبوبات منبع بسیار خوبی از پروتئین برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند. خوردن یک وعده روزانه لوبیا، نخود، عدس و نخود فرنگی، احساس سیری را افزایش می‌دهد.

افرادی که قند و چربی بالاتری مصرف می‌کنند: بررسی‌های محققان نشان داده است افرادی که بیشترین حجم رژیم غذایی‌ آن‌ها شامل نان، ماکارونی و بسته‌های شیرین میان وعده است، می‌توانند از مقادیر بیشتر پروتئین بهره ببرند و میزان مصرف شکر و کربوهیدرات‌های ساده خود را کاهش دهند. مصرف بالاتر پروتئین به علاوه کربوهیدرات‌های سالم و پیچیده در این افراد برابر با جلوگیری از بیماری‌های قلب، کاهش فشار خون و کاهش سطح آل دی آل یا همان کلسترول مضر است.

افراد میانسال: بعد از سنین ۵۰ سالگی، گرفتن مقادیر بیشتری پروتئین برای جلوگیری از کاهش توده عضلانی مفید و البته اجتناب ناپذیر است. افراد مسن در معرض از دست‌دادن تدریجی توده عضلانی بدون چربی هستند. البته به این افراد توصیه نمی‌شود که میزان مصرف گوشت قرمز، محصولات لبنی، تخم مرغ و دیگر محصولاتی که چربی‌های اشباع دارد را بالا ببرند، بلکه آن‌ها می‌توانند از راه مصرف لوبیا، دانه‌ها، غلات کامل، آجیل و ماهی، پروتئین بیشتری را وارد رژیم غذایی خود کنند.

منبع: آوای سلامت

کد خبر 393460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.