لزوم بررسی میزان تاثیرگذاری برنامه‌های شهری قبل و بعد از اجرا

شهردار شیراز گفت: آنچه که امروز در حوزه اجرا نیاز داریم، برابر بودن مصوبات شورا با نیازهای شهر است.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور در آیین افتتاح مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز  اظهار کرد: به منظور متناسب بودن مصوبات شورا با نیازهای شهر و شهرداری، باید در مرکز پژوهش‌های شورا توجه و بررسی شود که آیا ظرفیت‌های اجرایی و تخمینی که در شهرداری وجود دارد با ظرفیت‌های ساختاری شهرداری متناسب است یا خیر.

شهردار شیراز افزود: همچنین نیاز است پس از ورود مصوبه به شهرداری، میزان تاثیر آن بر سیاست‌های شهرداری بررسی شود. گاهی مصوبه‌ها اجرا می‌شوند، اما میزان تاثیرگذاری را بررسی نمی‌کنیم، از این رو یکی از کارهایی که نیاز است در این مرکز انجام شود این است که بعد از مصوبه چه اتفاقی در شهرداری رخ می‌دهد؛ برای این موضوع نیاز است مرکز پژوهش‌های شورا با کارشناسان شهرداری هم ارتباط داشته باشند.

اسکندرپور با تاکید بر اینکه ایجاد مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز کار بزرگی است که در مدت زمان کوتاه انجام شد؛ تصریح کرد: بیشتر هزینه‌های ما و بسیاری از دستگاه‌های تبلیغاتی به شکل ماجرا و ظاهر فضای تبلیغی برمی‌گردد و کمتر تلاش می‌کنیم که در حوزه فرهنگی به داشته‌های شهر شیراز بپردازیم.

وی با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری و شورا نگاه نرم‌افزاری به شهر داریم، اما برای نیازهای واقعی و روزمره مردم نیازمند این هستیم که در حوزه های اجرایی هم تلاش کنیم، گفت: در نظر سنجی که اخیرا انجام شده در بین مناطق ۱۱ گانه شهر شیراز، در ۹ منطقه اولویت نخست مردم آسفالت معابر است و شهروندان همچنان به نیازهای روزمره توجه بیشتری دارند.

کد خبر 393447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.