نظافت شهر باید فرهنگ‌سازی شود

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: باتوجه به پیام های شهروندان در سامانه ۱۳۷ پیگیری پاسخ‌دهی به پیام‌ها و بازخورد آن در اولویت اقدامات این منطقه قرار دارد.

حسین کارگر  در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۷۹۸۸ پیام شهروند مربوط به این منطقه بوده که از این تعداد ۶۹۸۲ پیام مربوط به اداره خدمات شهری و تعداد ۷۳۰ پیام مربوط به اداره عمران و ۱۸۹ پیام مربوط به اداره ترافیک این منطقه بوده است.

وی افزود: طبق بررسی میزان رضایت مندی شهروندان، حوزه خدمات شهری ۸۸ درصد و حوزه عمران ۹۰ درصد همچنین حوزه ترافیک ۸۱ درصد بوده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به بیشترین موضوع پیام های شهروندان، گفت: درخواست های شهروند، مطلوب نبودن نظافت با ۸۵۴ پیام و هدررفت آب فضای سبز با ۸۰۵ پیام از موضوع‌های حوزه خدمات شهری به شمار می‌آید.

وی با اشاره به نظافت در شهر، تصریح کرد: در بامدادان کارگران شهرداری نسبت به نظافت گذرها اقدام می‌کنند، علاوه بر آموزش‌های عمومی به شهروندان متاسفانه برخی مغازه‌داران با جاروزدن مغازه خود اقدام به زباله‌ریزی کرده یا برخی شهروندان به دلیل اینکا صبح ها اقدام به زباله گذاری می‌کنند و با پراکنده شدن آن نظافت گذر را تحت تاثیرقرار می دهند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره هدررفت آب، گفت: متاسفانه برخی از شهروندان جهت آبیاری فضای سبز منازل شخصی خود و یا شست وشو اقدام به باز کردن آب فضای سبز کرده که موجب شکسته‌شدن شیرآلات فضای سبز می شود که با اطلاع‌رسانی به موقع شهروندان تیم تاسیساتی به محل اعزام و نسبت به هدررفت آب اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به آموزش‌های مکرر واحد آموزش اداره خدمات شهری در محلات، نیاز به فرهنگسازی زباله و نظافت باید بهتر انجام گیرد.

کد خبر 393444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.