تجهیز تاسیسات گردشگری به زیرساخت­‌های تفکیک از مبدأ

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از تجهیز تاسیسات گردشگری اصفهان به زیرساخت­‌های تفکیک از مبدأ شامل مخازن ذخیره‌سازی پسماندهای خشک خبرداد.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از برپایی دوره آموزش‌های مدیریت پسماند ویژه مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به رویکرد سازمان برای توسعه فراگیر برنامه­‌ها و فعالیت‌­های آموزشی متناسب با نیازهای اقشار مختلف جامعه و ارائه آموزش‌­های تخصصی زیست محیطی به طیف­‌های مختلف، برنامه آموزشی ویژه مدیران تأسیسات گردشگری شهر اصفهان شامل هتل‌داران، سفره خانه داران و مهمان‌پذیر داران با رویکرد مدیریت پسماند تدوین و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این دوره آموزشی افزایش آگاهی­‌های این قشر در راستای مدیریت صحیح پسماند و به تبع آن تغییر نگرش و بهبود رفتار در مواجه با پسماند است تا از این طریق بتوان شاخص‌هایی مانند تفکیک از مبدأ را افزایش داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به تجهیز تاسیسات گردشگری اصفهان به زیرساخت­‌های تفکیک از مبدأ شامل مخازن ذخیره‌سازی پسماندهای خشک، افزود: در این برنامه مدیران تأسیسات گردشگری اصفهان، آموزش­‌هایی در زمینه ماهیت و انواع پسماند، قوانین مدیریت پسماند، هرم استراتژیک مدیریت پسماند و مسئولیت اجتماعی دریافت می­‌کنند و در پایان نیز می‌­توانند پاسخ پرسش‌­های خود را با کارشناسان مربوطه عنوان کنند.

وی با اشاره به جزییات اجرایی این طرح نیز تصریح کرد: در این طرح طی یک برنامه دو ساعته، حدود ۱۲۰ نفر از مدیران و مسئولان هتل­‌ها، مسافرخانه‌­ها، سفره خانه­‌ها و ... توسط اساتید و کارشناسان آموزش داده می‌­شوند و پس از پایان برنامه آموزشی، اقدامات لازم جهت تجهیز ساختمان‌­ها برای انجام امر جداسازی پسماند خشک، انجام می­‌گیرد.

کد خبر 393443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.