فیلتر شورای نگهبان بزرگترین مانع اصلاحات است

دبیر حزب اراده ملت استان اصفهان گفت: اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات حاضر نیستند از هر نیرویی به هر شکلی استفاده کنند و سعی دارند نیروی های اصلح و پاک دست خود را وارد لیست کنند.

امید شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون وضعیت اصلاح طلبان در شرایط فعلی اظهار کرد: اصلاح طلبان در حال حاضر نسبت به رقبای خود یک گام جلوتر هستند، زیرا در انتها به یک لیست واحد می رسند. از همین رو ارائه لیست گامی بزرگ برای پیروزی در انتخابات است و اصلاح طلبان را به سمت پیروزی خواهد برد.

وی با اشاره به موانع اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات افزود: سخت ترین مانع پیش روی اصلاح طلبان، فیلتر شورای نگهبان است، زیرا احتمال دارد تعدادی زیادی از کاندیداهای توانمند و شاخص اصلاح طلب نتوانند از این فیلتر عبور کنند. برخی از جریانات اصلاح طلبی نیز نیازمند بازسازی و بازیابی اند و باید خطاهای گذشته را اصلاح و به خواسته های مردم جامع عمل بپوشانند.

دبیر حزب اراده ملت استان اصفهان ادامه داد: حضور اصلاح طلبان در صحنه انتخابات و ارائه لیستی قوی باعث پرشورشدن انتخابات خواهد شد زیرا اکثر چهره های اصلاح طلب افرادی تاثیرگذار و توانمند هستند و می توانند توسط پایگاه اجتماعی خود مردم را نسبت به حضور پای صندوق های رای ترغیب کنند. اصلاح طلبان همیشه توانسته اند مردم را پای صندوق های رای بکشانند و از این رو تعدادی زیادی از آرا خاکستری در سبد اصلاح طلبان ریخته خواهد شد.

شفیعی با اشاره به سخنان رئیس دولت اصلاحات مبنی بر اینکه اصلاح طلبان در سال های گذشته متوجه شده اند اتفاقات خوشایند تنها از صندوق های رای رخ خواهد داد، گفت: اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات حاضر نیستند از هر نیرویی به هر شکلی استفاده کنند و سعی دارند نیروی های اصلح و پاک دست خود را وارد لیست کنند. اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات به این نتیجه رسیده اند که نیازی به بستن یک لیست کامل نیست. می توان در تهران لیست ده نفره بست اما مطمئن بود افرادی که وارد مجلس می شوند اصلاح طلبان واقعی هستند.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان همواره ثابت کرده اند در مشارکت مردم در انتخابات موثر بوده اند و کمتر جریان سیاسی از این مزیت برخوردار است. مردم به خوبی می دانند تنها از طریق صندوق های رای می‌توانند شرایط مناسبی را برای کشور رغم بزنند و علی رغم ادعاهای اصولگرایان با تمامی نقدهایی که به اصلاح طلبان وارد است اما اگر اعتمادی در جامعه وجود داشته باشد به اصلاح طلبان است.

دبیر حزب اراده ملت استان اصفهان افزود: در کشوری که گفتمان های غالبی وجود ندارند که نهادینه شود و معمولا تولید اندیشه قابل ذکری وجود ندارد که شاهد تقابل اندیشه ها باشیم، توافق ها جز بر سر اشخاص ممکن نخواهد بود. 

اصلاح طلبان صادقانه با مردم حرف بزنند

شفیعی با اشاره به اینکه باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم، گفت: طی ۲۲ سال گذشته، دوره هشت ساله اصلاحات از ده ها و بسا صدها منظر نقد شده است و اما نتیجه چه شد؟ می‌خواستیم به مردم سالاری برسیم از قِبَل قهرمان پروری؛ طبیعتا شکست خوردیم و قهرمانمان هم ضد قهرمانی شد تا نتیجه همه ضعف ها و اشتباهات خود را گردن او بیندازیم.

وی در پاسخ به این سوال که علت رخوت به وجود آمده در جوانان چیست؟ گفت: اصلاح طلبان همیشه از نقد گفتمان فرار کرده اند. امروز بعد از ۲۰ سال باید به این سوال پاسخ داد که چرا نتوانستیم به اهدافمان برسیم؟ ما هنوز نمی توانیم گفتمان منسجم و یا دست کم حداقلی را نام ببریم که بتوان ادعا کرد گفتمان امید بر سر آن شکل گرفته است. فقط می خواستیم در انتخابات پیروز شویم. اما تا خواسته های خود را دست نیافتنی دیدیم بازهم به جای نقد گفتمان به نقد اشخاص متوسل شدیم تا گناه را به گردن آن ها بیندازیم.

دبیر حزب اراده ملت استان اصفهان افزود: ما هنوز جز در گرداگرد یک شخصیت کاریزماتیک توان توافق نداریم. این بار قرعه به نام عارف افتاده تا دیوار پوشاننده ضعف های ما شود. جوانان ما باید یاد بگیرند که هرجا ضعفی دیدند، ریشه های آن را در خود گفتمان جست و جو کنند نه در افراد. اما متاسفانه جوانان ما صرفا به افراد دل می بنند و به همین دلیل با سر زدن کوچک ترین اشتباهی از این افراد، دچار رخوت و نا امیدی می شوند.

شفیعی ادامه داد: در انتها معتقدم اصلاح طلبان باید صادقانه با مردم حرف بزنند و موانعی که باعث شده نتوانند وعده های خود را عملی کنند برای مرم روشن کنند. این تنها راه بازگرداندن اقبال عمومی در قبال انتخابات است.

وی خاطر نشان کرد: با این حال فارغ از تمامی ضعف ها، انتخابات ها از نگاه من نشان های افتخاری خواهند بود بر سینه ملتی که شاید هنوز نتوانسته راه خود را پیدا کند اما هیچ گاه نیز به سکوت و رکود تن در نداده است. انتخابات ها همیشه زیبا هستند برای همه آنهایی که همچنان باور دارند دوباره وطن را خواهیم ساخت. 

کد خبر 393438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.