مدیریت شهری باید به مثلث آموزش و پرورش اضافه شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مثلث شناسایی شده توسط آموزش و پرورش شامل خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان که قرار است پیوندی بین خانواده ها و مربیان ایجاد شود تا به هدف اصلی که دانش آموزان است، تربیت و آموزش بهتری را ارایه کنند، به یک مربع تبدیل و مدیریت شهری نیز به این گزینه‌ها اضافه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا در برنامه رادیویی «صدای شهر» ارتقاء فرهنگ شهروندی در سایه پیوند اولیاء و مربیان و مدیریت شهری، اظهارکرد: در حال حاضر حدود ۳۵۰ هزار دانش آموز در شهر اصفهان تحصیل می‌کنند و ۳۰ هزار نفر فرهنگی خدمات‌رسانی آموزشی و اداری برای این دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور ارایه خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه در چهار بخش قرآن کریم تعلیم و تربیت همراه با تزکیه و آموزش آمده که نشان از تاکید دین مبین اسلام بر آموزش و پرورش دارد، افزود: «جبران خلیل جبران» یکی از علماء اسلامی و از نویسندگان سرشناس جامعه اسلامی تاکید داشت «اگر می‌خواهید جامعه‌ای را نابود کنید به سه محور آن از جمله خانواده، آموزش و پرورش و الگوها حمله کنید.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید بیش از پیش به آموزش و پرورش توجه شود، تصریح کرد:  آموزش و پرورش را نباید نادیده بگیریم و بیش از هر زمان دیگری به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ارزش و اهمیت آموزش و پرورش بسیار بالا است، از این رو شورای پنجم و مدیریت شهری اصفهان پیشنهاد داد مثلث شناسایی شده توسط آموزش و پرورش شامل خانواده‌ها، دانش آموزان و مربیان و معلمان که قرار است پیوندی بین خانواده ها و مربیان ایجاد شود تا به هدف اصلی که دانش آموزان است، تربیت و آموزش بهتری را ارایه کنند، به یک مربع تبدیل و مدیریت شهری نیز به این گزینه‌ها اضافه شود تا بتوانیم از مدیریت شهری در جهت تسهیل این آموزش‌ها سود ببریم و به هدف نهایی یعنی آموزش بهتر و ارتقاء سطح فرهنگی شهروندان کمک کنیم.

شریعتی‌نیا افزود: مدیریت شهری آماده همکاری با آموزش و پرورش است زیرا هر چه فرهنگ شهروندی ارتقاء یابد به نفع شهر  نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه کتابی با عنوان «کلاس شهر» به عنوان کتاب کار معلمان توسط معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان آماده و تحویل آموزش و پرورش شده تا مربیان مقطع  ابتدایی آن را در جهت آشنایی دانش آموزان با موضوعات مختلف فرهنگ شهروندی آموزش دهند، گفت: به عنوان مثال اگر دانش‌آموزان بدانند که اتوبوسرانی ۵۵۰ هزار نفر و قطار شهری ۸۰ هزار نفر از شهروندان را در روز جابه جا می‌کند در حالی که دو برابر کرایه اتوبوس و برای مترو چهار تا پنج برابر کرایه پرداختی مسافران سوبسید داده می شود، توجه بیشتری به حمل ونقل عمومی شهر خواهند داشت.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: وقتی دانش آموز بداند مدیریت شهری در خدمت آنها است، احساس تعلق بیشتری داشته و برای استفاده بهینه از این امکانات کمک بیشتری می‌کند و پیشنهادات خوبی ارایه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در کتاب «کلاس شهر» بر اخلاق شهروندی و ارتباط مدیریت شهری با شهروندان تاکید شده است، خاطرنشان کرد: کتاب کلاس شهر به صورت کشوری برای تمام شهرها و کلانشهرها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شریعتی‌نیا گفت: رعایت قانون، قانون پذیری برای شهروندان در کتاب کلاس شهر مورد تاکید قرار گرفته است.

کد خبر 393436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.