بحرین یک- ایران صفر/ شاگرد کی‌روش، اولین باخت تیم ویلموتس را رقم زد

تیم ملی ایران اولین باخت خود را با سرمربیگری مارک ویلموتس برابر بحرین متحمل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهارم گروه C رقابت‌های مقدماتی آسیا، امشب از ساعت ۲۰ تیم‌های بحرین و ایران در ورزشگاه ملی بحرین به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر بحرین به پایان رسید.

هفته چهارم مقدماتی آسیا، گروه C

دیدار تیم‌های ملی بحرین و ایران

ورزشگاه: ملی بحرین (ریفا)

تماشاگر: حدود ۲۰ هزار نفر

گل‌: محمد الحردان (دقیقه ۶۶) برای بحرین

اخطار: جاسم احمد الشیخ (دقیقه ۸۱) از بحرین؛ احسان حاجی صفی (دقیقه ۶۲) و سردار آزمون (دقیقه ۹۰+۴) از ایران

بحرین: سید محمد جعفر، عبدالله هزاع، سید مهدی باقر، ولید الحیام، احمد بوغمار (۸۰- سید رضا عیسی)، محمد الحردان، عبدالوهاب المالود، جاسم الشیخ (۹۰+۲ حرم علی)، مهدی حمیدان (۷۳- کمیل اسواد)، سید ضیا سعید، عبدالله یوسف

سرمربی: هلیو سوسا

ایران: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، رامین رضاییان، مجید حسینی، حسین کنعانی زادگان، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی (۷۵- احمد نوراللهی)، محمد محبی (۶۰- مهرداد محمدی)، مهدی طارمی، سردار آزمون و کریم انصاری فرد (۷۱- وحید امیری)

سرمربی: مارک ویلموتس

داور: والنتین کوالنکو (ازبکستان)

شرح بازی:

اولین آزمون رسمی سخت تیم ویلموتس در کشوری رقم می‌خورد که تاکنون تیم ملی ایران سابقه پیروزی در آن را نداشته است. این دیدار در ۳۰ دقیقه ابتدایی چندان چنگی به دل نزد و دو تیم با ارائه یک بازی آرام و متعادل سعی در ارزیابی یکدیگر داشتند. بازی از ۱۵ دقیقه پایانی نیمه نخست کمی جان گرفت و دو تیم چند موقعیت خطرناک روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند.

با شروع نیمه دوم تیم ملی ایران نمایش بهتری داشت و چند حرکت ترکیبی خوب موقعیت‌های خوبی ایجاد کرد که می‌توانست ایران را پیش بیندازد. بر خلاف جریان بازی اما این بحرین بود که روی یک ارسال از سمت چپ با خطای مدافع ایران صاحب ضربه پنالتی شد و در اواسط نیمه دوم به لطف این پنالتی مشکوک پیش افتاد.

دقایق باقیمانده تا پایان بازی با ۲ تعویض از سوی ویلموتس همراه شد اما این تعویض‌ها و بازی هجومی تر ایران هم نتوانست زمینه ساز گل تساوی شود تا در دیداری حیثیتی اولین باخت تیم ملی ایران با مارک ویلموتس رقم بخورد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۶۵- بحرین)- با خطای مجید حسینی روی مهاجم بحرین، داور خطای پنالتی گرفت و محمد الحردان پنالتی را تبدیل به گل کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- توپ روی خط محوطه جریمه بحرین به کریم انصاری فرد رسید و او با ضربه‌ای محکم دروازه بحرین را تهدید کرد.

دقیقه ۱۹- پاس پشت مدافعان طارمی را حاج صفی به خوبی کنترل کرد اما ضربه او در حالتی نامتعادل از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳- کرنر ارسالی بحرین از سمت راست با ضربه سر خطرناک احمد بوغمار همراه شد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴- توپ در محوطه جریمه به سید سعید رسید و ضربه خطرناک او از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۳۶- توپ ارسالی ایران را محمد محبی با ضربه سر برای آزمون در پشت محوطه جریمه بحرین ساخت اما ضربه محکم آزمون با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۵۱- روی یک حرکت تیمی زیبا موقعیت شوتزنی برای طارمی از پشت محوطه جریمه فراهم شد اما ضربه بغل پای او در دستان دروازه بان بحرین قرار گرفت.

دقیقه ۶۰- اشتباه مدافعان ایران به خصوص میلاد محمدی در آفساید گیری موقعیت تک به تک را نصیب عبدالوهاب المالود کرد اما ضربه زمینی او را بیرانوند به خوبی با کف دست راهی کرنر کرد.

دقیقه ۹۰- نفوذ نوراللهی و ارسال بلند او روی تیر افقی دروازه بحرین نشست و به کرنر رفت.

دقیقه ۹۰+۱- کرنر حاج صفی با برخورد به مدافع بحرین با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۲- توپ در پشت محوطه جریمه بحرین به نوراللهی رسید و او با یک شوت سنگین دروازه بحرین را تهدید کرد.

اتفاق ویژه:

هلیو سوسا، سرمربی بحرین در دورانی که بازیکن بود سابقه بازی زیر نظر کارلوس‌ کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران را داشت و باخت تیم ملی ایران برابر شاگرد سابق سرمربی قبلی، اتفاق جالب اما تلخ این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

محمد الحردان زننده تک گل بحرین در طول بازی هم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و بهترین بازیکن میدان بود.

کد خبر 393427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.