۹۰ زائر در مسیر مرزها کشته شدند

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: تعداد فوتی‌های تصادفات رانندگی درون و برون شهری در راه‌های ارتباطی استان‌های منتهی به مرزهای خروجی به کشور عراق از ۸ تا ۲۲ مهر ماه جاری ۹۰ نفر ثبت شده است.

به گزارش ایمنا، سردار محمدحسین حمیدی اظهار کرد: این تعداد فوتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش دارد اما در زمینه تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان با کاهش ۱۹ درصدی همراه بوده است.

وی تعداد مصدومان تصادفات رانندگی را در این مدت ۹۱۰ نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد در مدت مشابه پارسال یکهزار و ۱۲۶ نفر بود.

سردار حمیدی با بیان اینکه از ۸ تا ۲۲ مهر ماه جاری ۶۶ تصادف منجر به فوت درون و برون شهری در استان های منتهی به مرزهای عراق روی داده است، اظهار داشت: این تعداد در سال قبل ۵۱ فقره بود که امال افزایش ۲۹ درصدی را نشان می دهد.

وی تعداد تصادفات منجر به جرح را ۶۶۷ فقره اعلام کرد و بادآور شد: این میزان در سال گذشته ۸۷۲ مورد بود که کاهش ۲۴ درصدی دارد.

سردار حمیدی مجموع تصادفات درون و برون شهری از ۸ تا ۲۲ مهر ماه جاری را ۷۳۳ فقره اعلام کرد و ادامه داد: این آمار در سال گذشته در همین مدت ۹۲۳ فقره بود که کاهش ۲۱ درصدی را نشان می دهد.

وی بیشترین تعداد تصادفات درون و برون شهری با تعداد ۱۵۴ فقره را مربوط به استان خوزستان اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با آمارهای سال قبل با کاهش ۳۶ درصدی همراه بوده است.

سردار حمیدی کمترین تعداد تصادفات درون و برون شهری روزهای یاد شده را مربوط به استان ایلام با ۶۳ فقره تصادف اعلام کرد و گفت: این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی بیشترین تعداد فوتی های تصادفات رانندگی با ۲۲ مورد فوتی به استان خوزستان تعلق دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۸۳ درصدی داشته و کمترین این آمار مربوط به استان لرستان با ۶ نفر است.

کد خبر 393426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.