نقض حکم تبعید و شلاق نماینده مجلس/ پلنگ، مرد خلخالی را روانه بیمارستان کرد

نقض حکم تبعید و شلاق یک نماینده مجلس، جلوگیری از خروج ۷۸۰ زائر غیرمجاز از مرز مهران، اعلام زمان برگزاری آزمون‌های سال ۹۹، قطع یارنه ۲۴ میلیون ایرانی، تغییر اتهام ۳ متهم محیط‌ زیستی و مسمومیت ۶۰ دانشجوی دانشگاه علم و صنعت عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در بیست و سوم مهرماه است که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حکم تبعید و شلاق نماینده مجلس که در رابطه نامشروع مجرم شناخته شده‌ بود، از سوی دیوان‌عالی کشور نقض شد.

دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده نماینده مجلس، حکم دادگاه قبلی را نقض کرده و به دادگاه کیفری استان تهران برگشت داده شد تا در شعبه هم‌عرض رسیدگی شود.

پرونده علیه این نماینده مجلس از سوی زنی به نام زهرا تشکیل شد. او در شکایتی که مطرح کرد مدعی شد این نماینده به او تعرض کرده و وی را مورد آزار قرار داده ‌است. این زن جوان همچنین فایل‌های صوتی‌ای نیز منتشر کرد تا ثابت کند نماینده مجلس با او رابطه داشته‌ است.

شکایت این زن به شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و زمانی که دادگاه او را برای بیان توضیحات بیشتر احضار کرد، خبر مرگ این زن در تبریز اعلام شد. بررسی‌های اولیه نشان داد این زن خودکشی کرده‌ است.

بااین‌حال تحقیقات شعبه ۵ درخصوص ادعای این دختر درباره نماینده مجلس ادامه پیدا کرد. این نماینده مجلس ادعای زن جوان را رد کرد و گفت: من به او تعرض نکردم. او به دفتر کار من آمد و گفت زنی مطلقه است و دنبال کار می‌گردد. من هم قول دادم برایش کار پیدا کنم. چندین‌بار به دفترم آمد و هربار از من پول یا کار می‌خواست، من هم به او گفتم باید صبر کند.

بعد از دفاعیات این نماینده مجلس، شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران بر اساس اسناد و علم قاضی متهم را در رابطه زنای بدون عنف مجرم شناخت و به ۹۹ ضربه شلاق و دو سال تبعید و محرومیت از مناصب انتخابی و انتصابی محکوم کرد. این رأی مورد اعتراض متهم قرار گرفت و پرونده به شعبه ۴۷ دیوان‌عالی کشور رفت. این نماینده در اعتراض به رأی صادره در لایحه‌ای نوشت دچار بیماری قند خون است و این مسئله به‌قدری حاد است که روی شرایط جسمانی او تأثیر گذاشته، ضمن اینکه رابطه نامشروع در هیچ سطحی را قبول ندارد و فقط قصد کمک به زن جوان را داشته است. دیوان‌عالی کشور بعد از مطالعه لایحه نماینده مجلس و وکیل‌مدافعش حکم صادره را نقض کرد.

زخمی شدن مرد خلخالی با حمله پلنگ وحشی

حمله پلنگ یک روستایی اهل «منامن» شهرستان خلخال را روانه بیمارستان کرد.

پزشک اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) خلخال گفت: شدت حمله پلنگ یک روستایی اهل منامن را روانه بیمارستان کرد.

وی افزود: این فرد اهل روستای منامن در حال چرای گوسفندان مورد حمله پلنگ، قرار گرفته و از ناحیه دست به شدت زخمی شده است.

جلوگیری از خروج ۷۸۰ زائر غیرمجاز از مرز مهران

سرهنگ علی جمشید پور رئیس پلیس امنیت عمومی ایلام گفت: از ابتدای شروع ماموریت اربعین در مرز مهران تا امروز ، ماموران پلیس گذرنامه و مهاجرت مستقر در پایانه مرزی مهران از خروج ۷۸۰ زائر غیرمجاز جلوگیری کردند.

 وی ادامه داد: استفاده از گذرنامه افراد غیر، همراه داشتن گذرنامه و ممنوعیت خروج از کشور از دلایل عدم خروج این افراد از مرز بوده است.

تغییر اتهام ۳ متهم محیط‌ زیستی به جاسوسی برای سیا و موساد

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه گفت: مراد طاهباز، نیلوفر بیانی و هومن جوکار سه متهم پرونده (موسوم به جاسوسی از مراکز حساس نظامی در پوشش محیط زیستی) برای بیان آخرین دفاعیات به دادگاه احضار شدند.

وی افزود: بر اساس ماده ۲۸۰ آئین دادرسی کیفری دادگاه می‌تواند در جریان رسیدگی به پرونده عنوان اتهامی را تغییر دهد و بر همین اساس اتهام افراد اشاره شده از افساد فی الارض به همکاری با دولت متخاصم آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران جهت جاسوسی به نفع سیا و موساد تغییر می‌کند.

اسماعیلی تاکید کرد: بر اساس ایین دادرسی دادگاه تکلیف دارد اگر اتهام را تغییر دهد اتهام جدید را تفهیم کند و بر اساس همان فرایند قضایی اقدام قضایی انجام شده است.

براساس این خبر، یک نفر دیگر پرونده یعنی طاهر قدیریان که برای او نیز افساد فی الارض صادر شده بود در روزهای آینده به دادگاه احضار می‌شود.

یارانه ۲۴ میلیون ایرانی قطع می‌شود

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در رابطه با درآمدهای ناشی از حذف یارانه های ثروتمندان، اظهار داشت: بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه، دولت موظف است که یارانه های سه دهک از جامعه که حدود ۲۴ میلیون نفر است را قطع کند.

وی با بیان اینکه البته ملاکی برای قطع یارانه ها در نظر گرفته شده است، افزود: این ملاک، میزان درآمد این افراد است.

افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته در سال ۹۹

نوبخت، از افزایش حقوق در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در سال آینده حداقل ۳۳ هزار میلیارد تومان بیش از سال جاری برای افزایش حقوق بین کارکنان شاغل و بازنشسته توزیع می کنیم.

وی بیان کرد: پرداخت حقوق و دستمزد باید به صورت نقدی باشد و برای طرح های عمرانی از اوراق باید استفاده کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: حداقل ۱۳ هزار میلیارد برای پاداش بازنشستگی و بیش از ۶ هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته می شود.

شرایط بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه بیمه

محمد حسن زدا قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره شرایط بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه اظهار کرد: مردان با ۶۰ سال سن و زنان با ۵۵ سال سن در صورت داشتن ۱۰ سال سابقه بیمه می‌توانند با ۱۰ روز حقوق بازنشسته شوند.

زدا بیان کرد: اگر سابقه این افراد زیر ۱۰ سال است، می‌توانند با مراجعه به شعب سازمان تأمین اجتماعی کسری سابقه خود را خریداری کنند.

قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: به عنوان مثال اگر افراد متقاضی بازنشستگی دارای ۸ سال سابقه بیمه باشند، می‌توانند با خریداری ۲ سال باقی مانده خود با ۱۰ روز حقوق بازنشسته شوند.

اعلام زمان برگزاری آزمون‌های سال ۹۹

بر اساس برنامه زمان بندی سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام کنکور دکتری سال ۹۹ در روزهای ۶ تا ۱۲ آذرماه امسال آغاز و آزمون آن روز جمعه دوم اسفندماه ۹۸ برگزار می‌شود.

فرآیند ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در روزهای ۱۶ تا ۲۵ آذرماه انجام و آزمون روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه ۹۹ برگزاری می‌شود.

نام نویسی برای شرکت در کنکور سراسری در روزهای ۱۶ تا ۲۴ بهمن ماه امسال انجام و آزمون آن ۱۲ و ۱۳ تیرماه ۹۹ برگزار می‌شود.

بیماری‌های غیرواگیر عامل ۷۰ درصد مرگ و میرها در کشور

شهرام رفیعی فرد سرپرست دفتر سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بر اساس آمار های موجود ۷۰ درصد مرگ ها و بیماری های کشور را بیماری های غیر واگیر چون سکته های قلبی، دیابت، بیماری های تنفسی و سرطان تشکیل می دهد، ادامه داد: باید توجه داشت در این خصوص دوران جوانی از این جهت ارزشمند است که سلامت دوران سالمندی و میان سالی در گرو آن است.

مصرف ویتامین B و خطر شکستگی لگن

پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید خاطرنشان کردند که مصرف زیاد ویتامین‌های B۶ و B۱۲ با افزایش خطر شکستگی استخوان لگن مرتبط است. ویتامین‌ها برای سلامت عمومی بدن ضروری هستند اما زیاده‌روی در مصرف برخی از ویتامین‌ها می‌تواند آسیب‌زننده باشد.

پیش از این نیز این تیم تحقیقاتی به بررسی اطلاعات ۶۸۳۷ نفر پرداختند که در مشاهدات خود به افزایش غیرمنتظره خطر شکستگی لگن پی بردند. همچنین این خطر شکستگی در افرادی که از ویتامین‌های B۶ و B۱۲ مصرف کرده بودند بیشتر بوده‌ است.

۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت مسموم شدند

پس از مراجعه جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به درمانگاه مشخص شد که دچار مسمومیت غذایی شدند.

معید مهدیان دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت در این‌باره گفت: حدود ۶۰ نفر از دانشجویان علم و صنعت با علائم تب بالا و دل درد به درمانگاه مراجعه کرده اند که در درمانگاه مشخص شد این دانشجویان دچار مسمومیت غذایی شده اند.

مهدیان با اشاره به اینکه این اتفاق یک بار دیگر در تیرماه امسال برای دانشجویان رخ داده بود، گفت: بار قبل ۷_۸ دانشجو مسموم شدند.

وی ادامه داد: در خصوص تغییر پیمانکار سلف سرویس، تذکر داده بودیم، ولی اقدامی صورت نگرفت.

آموزش و پرورش از پرداخت هر نوع عوارض معاف شد

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات مهم روز یکشنبه صحن علنی مجلس برای حمایت از آموزش و پرورش، عنوان کرد: بر اساس این مصوبات علاوه بر مجوز برای فروش املاک مازاد، آموزش و پرورش از پرداخت هر نوع عوارض معاف شد.

وی با اشاره به تصویب طرح تنظیم برخی از مقررات مالی،‌ اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: بر اساس ماده یک این طرح که پیش از این در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده بود، یک درصد از سود بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و مؤسسات انتفاعی وابسته به سر جمع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای این وزارتخانه اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین کمیسیون ماده ۵ شورای عالی معماری و شهرسازی موظف شده پیشنهادات تغییر کاربردی که سازمان نوسازی مدارس کل کشور ارائه داده بررسی کند که در صورت عدم بررسی ظرف ۲ ماه، پیشنهادات سازمان نوسازی مصوب تلقی می‌شود.

خدابخشی اضافه کرد: همچنین در این طرح آموزش و پرورش از هرگونه پرداخت عوارض اعم از عوارض شهرداری مانند صدور پروانه، پذیره‌نویسی و تغییر کاربری معاف شد که البته این مصوبه برای شهرداری نیز به این صورت جبران شد که شهرداری می تواند به میزان معافیتی که از طریق این قانون ایجاد می‌شود، بدهی خود به دولت و بانک های دولتی از طریق تهاتر جبران کند.

۱۲ قاچاقچی در ازنا دستگیر شدند

سردار حاجی محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف ۱۵میلیارد کالای قاچاق درازنا و دستگیری ۱۲ نفر دراین رابطه خبرداد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، در یک عملیات ماموران  انتظامی شهرستان ازنا  اقدام به برقراری تور ایست وبازرسی نموده که در این راستا ۱۰دستگاه خودرو سواری حامل کالای قاچاق که به صورت کاروانی اقدام به حمل قاچاق کرده بودند را متوقف کردند.

وی در ادامه  افزود: از بازرسی از خودروهای توقیفی ۱۱۴طاقه انواع پارچه زنانه ، ۵۵ عدد هدفون گوشی همراه ، ۸۰عدد کابل یو اس بی گوشی همراه ، ۲۹هزار و۶۰ عدد باطری نیم قلمی ،۵ هزار قاب گوشی تلفن همراه ، ۳۵عدد اسپیکر، یک هزار و۸۰۰ شارژر گوشی همراه ، ۷هزار و۲۰۰عدد انواع سوپاپ زود پز ،  ۸ هزار عدد بوم نقاشی، یک دستگاه یخچال سامسونگ سایت بای ساید ،۲دستگاه تلویزیون ال جی ۶۵ و ۵۵ اینچ ،۲۷ هزار عدد لوازم تحریری(ماژیک)، ۵۰ دستگاه ضبط واکمن، یک هزار و۹۸۰ عدد هندز فری و ۲هزار و۱۶۹عدد ساپورت زنانه کشف شد.

کد خبر 393406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.