المان‌های شهری معرف فرهنگ و هویت شهروندی

شهردار زرین‌شهر گفت: در کشورهای مختلف المان‌های شهری به عنوان یک نماد فرهنگی در بدنه اصلی مبلمان شهری استفاده می‌شوند که می‌تواند تلفیقی از هنر، صنعت و معماری باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در جمع مسئولان این شهرستان اظهار کرد: سیما و منظر شهری بخش زنده شهر به شمار می‌آید که همواره در طول شبانه روز برای عموم مردم قابل دیدن و لمس کردن است.

وی با بیان اینکه نمادها فارغ از نقش بسزایی که در ایجاد جلوه‌های بصری دارد از مهم‌ترین بناهای شهری بشمار می‌آید، افزود: در کشورهای مختلف المان‌های شهری به عنوان یک نماد فرهنگی در بدنه اصلی مبلمان شهری استفاده می‌شوند که می‌تواند تلفیقی از هنر، صنعت و معماری باشد.

شهردار زرین‌شهر با اشاره به نقش زیباسازی و ایجاد منظر مناسب المان‌های شهری در رونق گردشگری شهری، تصریح کرد: با توجه به حضور هر روزه شهروندان در خیابان‌ها و پارک‌ها نیاز است از چشم‌انداز جذابی برخوردار باشند و نورپردازی مناسب می‌تواند یکی از عوامل تقویت کننده هویت ورودی شهر محسوب شود.

محمدی ادامه داد: با این کار می‌توان بر جذابیت و در نتیجه سرزندگی شهر یا آرامش فضاهای عمومی آن افزود و حضور شهروندان را در فضا تقویت کرد.

وی با بیان اینکه المان‌های شهری، محیط شهر را از حالت خشک و شکننده خارج و روح زندگی را در فضاهای شهری جاری می‌کند، اضافه کرد: شهر موجودی زنده و دائما در حال رشد است از این جهت طراحی سیما و منظر آن نیز باید مبتنی بر دو الگوی ثابت و متغیر زمانی باشد از این رو در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر تلاش شد این این خصوص اقدامات شایسته ای انجام گیرد به همین دلیل المان‌های چون مادر، مطالعه و المان‌های مناسبتی محرم و بازگشایی مدارس در شهر نصب شد.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری زرین‌شهر به دنبال آن است تا با نصب المان‌های ساده فرهنگ مشخصی را در بین شهروندان ترویج دهد از این رو کانون گرم خانواده و محبت پدر و مادر به فرزندان در مرحله نخست نصب اینگونه المان‌ها مورد توجه قرار گرفت.

شهردار زرین شهر گفت: مکان‌ یابی نصب المان‌ها نیز به گونه‌ای انجام گرفت تا در معابر پرتردد شهر نصب شوند و در دید شهروندان قرارگرفته و شرایط را برای خوانایی بهتر شهر فراهم کند برهمین اساس در خیابان امام(ره) جنوبی المان پدر نصب و تقدیم شهروندان شد.

وی تاکید کرد: زیباسازی سیما و منظر شهر یکی از وظایف شهرداری است، اما نگهداری و حفظ آنها از جمله وظایف مهم شهروندی بوده و باید به حفظ اموال عمومی شهر توجه جدی داشت چراکه تخریب اموال عمومی، هزینه‌هایی را به شهرداری تحمیل خواهد کرد که می‌توان این هزینه ها را صرف پیشرفت دیگر پروژه های عمرانی کرد.

کد خبر 393389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.