ایستگاه متروی جدید پاریس؛ نماد بهبود شبکه حمل و نقل

ایستگاه متروی جدیدی در مرز بین دو شهرک کلیشی سو بوآ و مونفرمی احداث شده است که شبکه مترو را به خط تراموا و خطوط اتوبوسرانی این شهر وصل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایستگاه متروی جدید با سایبانی رنگارنگ و بی‌نظیر، که به لحاظ هندسی بسیار پویا به نظر می‌رسد، از سازه‌های اطراف متمایز شده است. سایبان رنگارنگ که از درب ورودی ایستگاه مترو آغاز شده است و به سمت ایستگاه‌های قطار در طبقه چهارم زیرزمین امتداد یافته است، نمایی منحصر به‌فرد برای ایستگاه به وجود آورده است. احداث ایستگاه متروی جدید بخشی از یک پروژه بلندپروازانه برای بهبود شبکه حمل‌ونقل موجود و ایجاد یک ایستگاه متروی اتوماتیک جدید بود.

معماران در پروژه بلندپروازانه خود، علاوه بر احداث ایستگاه مترو، ساخت فضایی عمومی و عظیم  در منطقه را در اولویت اقدامات خود قرار دادند. در پاییز سال ۲۰۰۵، منطقه‌ای که بعدا ایستگاه مترو در آن احداث شد، شورش‌های خشونت‌آمیزی را متحمل شد که این شورش‌ها منجر به تخریب بسیاری از خودروها و ساختمان‌ها در اثر آتش‌سوزی شد. در نتیجه مسئولان شهر تصمیم گرفتند فضاهایی پرشور در منطقه ایجاد کنند تا حس نشاط و خوش‌بینی را برای ساکنان آن زنده کنند. ساخت فضای عمومی و ایستگاه مترو یکی از بهترین پیشنهادهای ممکن در این زمینه بود که می‌توانست به عنوان نماد تغییر در منطقه عمل کند.

چشم‌انداز طراحی شده جدید برای این‌که بیشترین سازگاری را با فضای شهری پیرامون داشته باشد، به سمت درب ورودی ایستگاه مترو امتداد یافته است و سپس با عبور از چهار طبقه اصلی ایستگاه در زیر زمین، به راهروی مرکزی هدایت شده است. نورگیری عظیم بر پشت‌بام ایستگاه گسترده شده است و نور طبیعی را به داخل ایستگاه هدایت می‌کند. دیوارهای راهروی مرکزی ایستگاه مترو پوشیده از پنل‌های رنگارنگی ‌است که پله‌برقی‌هایی را در بر گرفته است. چیدمان راهروها و پله برقی‌ها به گونه‌ای طراحی شده است تا تعامل بین افراد رهگذر را افزایش دهد. دسترسی عابران نیز همچون یک بازی است؛ آن‌ها می‌توانند همدیگر را ببینند اما نمی‌توانند از کنار هم عبور کنند!

کد خبر 393385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.