آموزش زبان انگلیسی در مدارس حذف نمی‌شود

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست زبان انگلیسی در مدارس حذف شود تنها دانش‌آموزانی که علاقمند به یادگیری زبان دیگری هستند می‌توانند زبان دوم خود را در آموزشگاه‌ها آموزش ببینند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح حذف زبان انگلیسی در مدارس اظهار کرد: این طرح طرح حذفی نبوده بلکه طرح اختیاری بودن انتخاب زبان‌های خارجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مراودات ایران با کشورهای همسایه و چین است، افزود: متاسفانه در مراودات مالی ما شاهد هستیم کشورهایی چون روسیه، عراق و چین بیشترین طرف معاملات و مراودات ما هستند و همین کشورها بهترین ظرفیت‌ها را برای ما ایجاد کرده‌اند.

نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا چند سال پیش دبی یا ترکیه بیشترین گردش مالی یا توریست منطقه را داشته است اما این کشورها در مراودات با کشورهای طرف قراردادهای خود انگلیسی را به حد اندکی می‌دانند و ما باید اجازه دهیم به لحاظ تنوع قومیتی و تنوع تجاری و روابط خارجی هر فرد زبان دلخواه خود را به تناسب امور زندگی خود انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه زبان عربی و انگلیسی در مدارس همچنان تدریس می‌شود، تصریح کرد: افرادی که علاقمند به آموزش زبان انگلیسی نیستند می‌توانند به آموزشگاها مراجعه ‌کنند و پس از گذراندن دوره‌های زبان دلخواه در آموزشگاه مدرک کسب شده خود را به آموزش و پرورش ارائه دهند که در این زمینه هزینه‌ای هم برای این آموزش‌ها به دانش‌آموزان علاقمند به آموزش زبان در آموزشگاه‌ها پرداخت نمی‌شود

ابوترابی با بیان اینکه آموزش زبان انگلیسی در مدارس همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: با این کار قصد بر توجه به دموکراسی و آزادی انتخاب داشته‌ایم چرا که افرادی که خواهان سفر یا زندگی در کشور خاصی در آینده هستند بتوانند حق انتخاب داشته باشند.

کد خبر 393382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.