ناوگان اتوبوسرانی ارومیه مجهز به رمپ ویژه معلولان شد

رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: روزانه ۱۱۰ هزار نفر مسافر درونشهری توسط ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه در سطح شهر جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش ایمنا، مهدی مژدهی‌فر با اشاره به بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه، اظهار کرد: دولت شش سال است که کمک‌های دولتی خود به ناوگان حمل و نقل عمومی را قطع کرده است و تمام بهسازی و نوسازی اتوبوس‌ها از منابع مالی خود شهرداری‌ها تامین می‌شود.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی و به ویژه اتوبوس‌های شهر ارومیه با ترزیق بودجه‌های سالانه از سوی شهرداری ارومیه توسعه و همچنین طی هر سال عملیات بهسازی صورت می‌گیرد.

رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با اشاره به توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر ارومیه، تصریح کرد: سال گذشته قرار بود طی سال ۹۷ و ۹۸،   ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی تزریق شود اما با توجه به وضعیت نقدینگی و تحریم‌ها، تامین ۱۰۰ دستگاه با تاخیر انجام شد و ۱۴ دستگاه جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شد و مابقی اتوبوس‌ها نیز با تامین نقدینگی به ناوگان اتوبوسرانی شهر ارومیه افزوده می‌شود.

مژدهی‌فر با اشاره به ارومیه ۲۰۲۰، ارومیه شهر ایده‌ال برای گردشگری، افزود: در راستای استقبال از گردشگران و فراهم‌سازی فضای زیبا در سطح شهر ارومیه، ناوگان حمل و نقل عمومی سطح شهر با ایجاد طرح‌های نو بر روی آن و ر نگ‌آمیزی‌های زیبا نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهر ارومیه به مانند سال‌های گذشته بهسازی شد، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت دستگاه اتوبوس شهری ارومیه بهسازی شده است.

رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با اشاره به بهسازی ناوگان اتوبوسرانی در سال جاری، گفت: طی سال جاری علاوه بر بهسازی ناوگان اتوبوسرانی، یک عدد اتوبوس رمپ‌دار ویژه معلولان نیز در سطح شهر ارومیه ایجاد شد و در تداوم نیز ناوگان اتوبوسرانی شهر ارومیه مجهز به رمپ ویژه معلولان می‌شود.

مژدهی‌فر با بیان اینکه از نظر بهسازی اتوبوس‌ها به استانداردهای جهانی نزدیک هستیم، ادامه داد: در تلاش هستیم ناوگان حمل و نقل عمومی شهر به ویژه ناوگان اتوبوسرانی را به شرایط ایده‌ال و مطلوب برسانیم.

وی با اشاره به رنگ‌های به کار گرفته شده در روند بهسازی اتوبوس‌های شهری، خاطرنشان کرد: رنگ‌های به کار گرفته شده با هدف ایجاد فضای زیبا در سطح شهر و ایحاد روحیه نشاط در بین شهروندان، از لحاظ رنگ‌شناسی کارشناسی‌های فنی صورت می‌گیرد و این مهم هم ابتدا در کار گروه فنی بررسی می‌شود.

رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: همچنین طی سال گذشته ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر ارومیه با هدف رفاه شهروندی در سطح شهر ارومیه بازسازی شد.

وی گفت: در حال حاضر ۳۴۲ دستگاه اتوبوس در سطح شهر ارومیه در حال فعالیت است که از این تعداد   ۲۹۳ اتوبوس متعلق به بخش خصوصی و مابقی ملکی است.

کد خبر 393381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.