ملاقات مردمی در شهرداری تهران اینترنتی شد

سامانه اینترنتی ملاقات مردمی شهروندان با شهرداران مناطق تهران راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا، این سامانه روز یکشنبه _ ۲۲ مهرماه ۹۸_ همزمان با برگزاری همایش فصلی مدیران شهرداری تهران با حضور «پیروز حناچی» شهردار تهران رونمایی و در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت.

در همین راستا سید مجتبی تقوی نژاد، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل گفت : شهرداری تهران طی دو سال اخیر تلاش کرده با بکارگیری ظرفیت‌های الکترونیک در جهت حرکت به سمت شهری هوشمند، ضمن ایجاد پل های ارتباطیِ گوناگون، برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان، گامی موثر در جهت تسهیل تعامل دو سویه با شهروندان و تسریع رسیدگی به مشکلات بردارد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این ملاقات شهروندان با شهرداران مناطق تنها از طریق مراجعه حضوری میسر بود؛ افزود: تاکنون دسترسی به سامانه مذکور به صورت داخلی در مجموعه شهرداری تهران امکان پذیر بوده و متقاضیان برای ثبت نام باید به صورت حضوری به ادارات روابط عمومی مناطق مراجعه و پس از ثبت درخواست خود، اقدام به پیگیری جهت برقراری ملاقات مردمی می‌کردند.

معاون مرکز ارتباطات و امور بین الملل ادامه داد: مسائلی همچون معضلات مراجعه حضوری، مشکلات تردد در شهر به واسطه ترافیک، ساماندهی نشدن سیستمی و احتمال بروز نگرش های سلیقه ای و رانتی در نوبت دهی، موجب شد تا از طریق راه اندازی این سامانه، به حذف واسطه‌های موجود در برقراری ارتباط میان مردم و مسئولان کمک کرده و صرفه جویی در زمان را در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در این سامانه، شهروندان با دسترسی به شبکه اینترنت در هر مکان و زمانی از طریق مراجعه به آدرس سامانه و یا پرتال اینترنتی شهرداری تهران و یا سایت تهران من، می توانند وارد سامانه ملاقات مردمی شده و با طی چند مرحله کوتاه، شخصاً اقدام به ثبت درخواست خود جهت دیدار با شهردار منطقه خود کنند.

تقوی نژاد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم سامانه اینترنتی ملاقات مردمی، امکان رویت و پیگیری مراحل از نوبت دهی تا حصول نتیجه جلسه است؛ مکانیزم گردشِ درخواست، به نحوی طراحی شده که شهروندان پس از ملاقات نیز می توانند جهت پیگیری نتایج دیدار، تصویر دستورات و نظرات صادر شده توسط مدیران ارشد را رویت کرده و پیگیری های مربوطه را انجام دهند.

به گزارش ایمنا، تمام شهرداران مناطق موظفند روزهای دوشنبه هر هفته ضمن اختصاص وقت برای دیدار حضوری با شهروندان با استماع مسائل و نیازهای حوزه مرتبط با شهرداری نسبت به رسیدگی و رفع مشکلات اقدام کنند. لذا شهرداری تهران در این خصوص در میان سایر دستگاه های عمومی و دولتی پیشرو در خدمترسانی و تکریم ارباب رجوع بوده است.

سامانه ملاقات مردمی هم اکنون به صورت برخط در دسترس عموم قرار گرفته و شهروندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی publicmeeting.tehran.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

کد خبر 393374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.