کاهش آلایندگی اتوبوس های شهری اصفهان با نصب فیلترهای ترابولد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: یکی از اقدامات زیست محیطی برای کاهش مصرف سوخت اتوبوس‌ها نصب فیلتر ترابولد بر روی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای کاهش آلایندگی و مصرف روغن است.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با نصب فیلتر ترابولد کاهش هزینه یک میلیارد تومان مصرف روغن در یکسال گذشته رقم خورده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده شرکت واحد اتوبوسرانی به منظور بهبود شاخص‌ها، تصریح کرد: کاهش ۱۴ درصدی تعداد نیروی انسانی به تعداد ۲۴۱ نفر، کاهش سه دقیقه ای زمان انتظار مسافران (از ۱۵ دقیقه به ۱۲ دقیقه)، افزایش ۳۰ درصدی تعداد جابجایی مسافران در تمامی خطوط تندرو(BRT۱-۲-۳)، کاهش تعداد مراجعات به تعمیرگاه و بهبود فرآیندهای تعمیرگاهی(۳۱۲۴۸ دفعه)، کاهش تعداد تصادفات به تقصیر از ۴۹۴ به ۴۲۴ تصادف، افزایش سرانه آموزشی برگزار شده به ازای هر نفر (راهبر دولتی و خصوصی) ۹.۲ ساعت از جمله اقدامات انجام شده این سازمان در راستای بهبود شاخص‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه از افزایش ۹ درصدی رضایت مسافران از خدمات اتوبوسرانی از ۵۴ درصد به ۶۳ درصد خبر داد و تصریح کرد: افزایش مسافر جابجا شده به ازاء هر دستگاه ۴۴ نفر (از ۴۴۹ نفر به ۴۹۳) و افزایش مسافران مترو ناشی از اصلاح خطوط و توسعه پایانه‌های قدس (پاسداران) به میزان ۵۷ درصد، پایانه علیخانی به میزان ۳۵ درصد نیز انجام شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین شاخص‌های عملکرد در سال جاری، گفت: در حال حاضر ۱۶۷۸ دستگاه اتوبوس (۱۱۵۴ دولتی و ۵۲۴ خصوصی) به صورت روزانه در ۶۳ خط دولتی، ۳۵ خط خصوصی و سه خط تندرو در مجموع با ناوگانی که متوسط عمر آن ۹.۲ سال است، نسبت به جابه جایی مسافران در شهر اقدام می‌کند.

افتخاری با بیان اینکه تعداد ۲۸۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۳۸۰ کیلومتر طول خطوط تحت پوشش اتوبوسرانی اصفهان است، افزود: کسب سهم ۱۷ درصدی از کل سفرها و جابه جایی ۱۶۳ هزار و ۸۴۰ نفر مسافر در شهر یکی از شاخص‌های عملکردی شرکت واحد اتوبوسرانی به شمار می‌رود.

بازسازی ۴۷ دستگاه اتوبوس فرسوده

وی با اشاره به بازسازی ۴۷ دستگاه اتوبوس فرسوده در سال گذشته، گفت: در سال جاری نیز عملیات بازسازی ۱۵۰ دستگاه در دستور کار قرار گرفته و بهبود ناوگان با خروج ۶۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و آالاینده از چرخه خدمات صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: نوسازی ناوگان با بکارگیری ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید در سال ۹۷، ساماندهی و بازنگری شبکه موجود خطوط اتوبوسرانی و انجام بیش از ۶۰ مورد اصلاحات، کاهش میزان خرید و مصرف گازوئیل (بهینه سازی مصرف سوخت ۰۰۰/۲۰۰/۳ لیتر کاهش سالیانه) از دیگر فعالیت های انجام شده به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سطح پوشش خدمات اتوبوسرانی، ایجاد و راه‌اندازی خطوط و سرویس‌دهی به مناطق جدید از جمله خیابان‌های ابوالحسن اصفهانی، گلزار، مارچین، امام رضا(ع)، لیمجیر، شهدای دهنو، شهید رضایی (بابک)، ضابط‌زاده، آل بویه، آل یاسین، اشراق جنوبی، شهرک سلامت، شهرک گل نرگس، شهرک شهید کشوری بلوار بهار و شهرک زاینده رود انجام شده است.

افتخاری گفت: ساماندهی خطوط و یکپارچه‌سازی کریدور امام خمینی و حذف و اصلاح ۱۳ خط موازی، ناکارآمد، ایجاد سیستم یکپارچه با قطار شهری، ایستگاه قدس در جهت بهبود شبکه و افزایش مسافران قطار شهری نیز در شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه رقم خورده است.

کد خبر 393372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.