باید زمینه مشارکت کودکان و نوجوانان در امور شهری فراهم شود

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه باید زمینه مشارکت کودکان و نوجوانان در امور شهری فراهم شود، گفت: مشارکت مدیریت شهری با نهادهای آموزشی مرتبط با حوزه کودک و نوجوان برای برگزاری دوره‌های آموزشی حقوق شهروندی تاثیر زیادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، میثم محمدی در مراسم تجلیل از کودکان و نوجوانان برگزیده این شهر با بیان اینکه وظایف شهرداری‌ها دیگر محدود به فعالیت‌های عمرانی نیست، اظهار کرد: شهرداری به نهادی خدماتی فرهنگی تبدیل شده است که در مناسبت‌های مختلف برنامه‌ها و طرح‌هایی را ویژه اقشار مختلف جامعه برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان از مهمترین اقشار جامعه هستند، تصریح کرد: مدیریت شهری زرین‌شهر در دوره پنجم تلاش می‌کند تا با ایجاد محیطی مناسب برای برخورداری این گروه‌های سنی از امکانات شهری، زمینه رشد و بالندگی آنان را فراهم کند.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه باید زمینه مشارکت کودکان و نوجوانان در امور شهری فراهم شود، تصریح کرد: مشارکت مدیریت شهری با نهادهای آموزشی مرتبط با حوزه کودک و نوجوان مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش برای برگزاری دوره‌های آموزشی حقوق شهروندی تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود شرایط ارائه خدمات به شهروندان دارد.

محمدی با اشاره به تاثیر اجرای طرح همیار پلیس در کاهش تصادفات درون‌شهری، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌هایی از این نوع، کودکان و نوجوانان را به شهروندانی مسئولیت‌پذیر و آگاه تبدیل می‌کند که در آینده سهم زیادی در اداره امور شهر دارند.

وی با بیان این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر سالانه به بیش از ۵۰۰ نفر خدمات‌رسانی می‌کند، تصریح کرد: شاداب‌سازی محیط شهری برای کودکان و نوجوانان از مهمترین رسالت‌های مدیریت شهری است به همین دلیل شهرداری زرین‌شهر طرح‌هایی برای ایمن‌سازی محیط‌ها و پارک‌های بازی کودکان اجرا کرده است.

کد خبر 393370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.