بدون مشورت بخش خصوصی تصمیمی نمی‌گیریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست دولت این است که هیچ تصمیمی را بدون مشورت با بخش خصوص اتخاذ نکند و وزارت صمت نیز بر همین روند کار می کند.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، رضا رحمانی در جمع خبرنگاران پس از جلسه امروز سه شنبه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اظهار کرد: مشورت در دین ما نیز توصیه شده و روال وزارت صمت نیز بر همین روند است و ضرورت این مهم به همه معاونت‌ها و مدیران زیرمجموعه نیز اکیداً توصیه شده است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص نظارت بر قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده‌ افزود: سامانه جامع انبارها برای ایجاد نظارت راه اندازی شده است، انبارها در این سامانه شناسایی شده است و خیلی از کالاها در حال ثبت است که به تدریج کامل می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گـفت: سامانه‌های رصد و کنترل کالا از مبدا(تولیدکننده) تا مقصد(مصرف کننده) در حال راه اندازی و تکمیل است و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مکلف به نظارت در این حوزه است.

رحمانی در خصوص تصمیم ستاد تنظیم بازار برای خرید سیب از کشاورز با نرخ مناسب، افزود: در راستای تنظیم بازار برای ذخیره شب عید و مصرف مردم، سازمان تعاون روستایی موظف شد که کار خرید و ذخیره سازی لازم را برای این محصول انجام دهد.

وی در خصوص مزایای این تصمیم تصریح کرد: قیمت سیب در کشور پایین آمد که این موضوع باعث تلف شدن محصول و ضرر به تولید کننده ها شده بود و این تصمیم جدید برای خرید و همچنین تامین تسهیلات برای خرید تضمینی به‌ویژه برای واحدهای کنسانتره سازی هم به نفع مصرف مردم در شب عید و هم تولیدکنندگان و باغداران ذی‌نفع شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تولید خودروهای مشترک با دیگر کشورها، گفت: تولید مشترک خودرو همواره در برنامه بوده و این همکاری ها باید باشد، در گذشته هم با برخی شرکت‌ها این همکاری وجود داشته است، البته برخی در دوران تحریم هم عملکردشان مورد رضایت نبوده و قاعدتاً به شرکت‌های خودرویی کشورمان توصیه کردیم به سمت شرکا و کشورهای جدید بروند.

رحمانی درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز گفت: در شش ماهه اول امسال از سال گذشته به مراتب چرخه بازگشت ارز فعال بوده و ارز بیشتری بازگشته است و صادرکنندگان نیز موقع صادرات تعهد می دهند که ارز برگردد.

کد خبر 393362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.